Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikowanie medialne w środowisku międzynarodowym POL-D-2S-KMW
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Liczba godzin przedmiotu przeprowadzonego w formie praktycznej:
Liczba godzin przedmiotu przeprowadzonego w formie zdalnej:
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Ocena poziomu wiedzy, kompetencji i umiejętności z zakresu komunikacji medialnej na podstawie przygotowanej prezentacji i dyskusji zorganizowanej na wybrany temat z zakresu tematyki przedmiotu - na podstawie co najmniej jednej pozycji anglojęzycznej. Sprawdzenie poprawności tłumaczenia fragmentów tekstów z wybranych pozycji anglojęzycznych.
Literatura:

Lektura obowiązkowa:

Schapals, A. K., & Pentzold, C. (Eds.). (2024). Media Compass: A Companion to International Media Landscapes. John Wiley & Sons.

Tuten T. L, Solomon M. R., Social Media Marketing. Sage, New York 2018.

Literatura uzupełniająca

Safori, A., Habes, M., Alzobi, A., & Ali, M. (2024). An Analysis of Television News Media and Its Impact on Public Life. In Artificial Intelligence and Economic Sustainability in the Era of Industrial Revolution 5.0 (pp. 1071-1082). Cham: Springer Nature Switzerland.

Eldridge, S. A., & Franklin, B. (Eds.). (2019). The Routledge handbook of developments in digital journalism studies. London, UK: Routledge.

Vlad, D. (2023). "The evolution of internet radio broadcasting." Social Sciences and Education Research Review Vol. 10.1: 253-257.

Efekty uczenia się:

Ma szeroką wiedzę o – historycznych i współczesnych - społecznych, kulturowych i politycznych aspektach komunikacji medialnej, w tym mediów tradycyjnych i nowych mediach w środowisku międzynarodowym (K_W09; S2A_W02, S2A_W04, S2A_W08);

Ma rozszerzoną wiedzę na temat różnych form przekazu medialnego oraz specyfiki ich zastosowania w komunikacji, w tym w kontekstach międzynarodowych (K_W19; S2A_W05, S2A_W09, S2A_W11);

Skutecznie wykorzystuje nabytą wiedzę do krytycznej analizy procesów i zjawisk z zakresu komunikacji medialnej, w tym dynamicznych zmian społecznych i technologicznych (K_U02; S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03);

Ma świadomość znaczenia mediów i komunikacji medialnej we współczesnym świecie, stosuje wiedzę z zakresu nauk o mediach w komunikacji społecznej z użyciem mediów (K_K01; S2A_K04);

Cechuje go krytyczna postawa wobec różnych form komunikowania medialnego, w tym stosowanych w środowisku międzynarodowym (K_K11; S2A_K01, S2A_K05, S2A_K06).

Metody i kryteria oceniania:

Ocena poziomu merytorycznego oraz komunikacyjnego prezentacji oraz dyskusji na wybrany temat z zakresu komunikacji medialnej w środowisku międzynarodowym. Ocena poziomu tłumaczenia wybranych fragmentów tekstów anglojęzycznych.

Kryteria szczegółowe

Zaliczenie ustne:

1) Forma obowiązkowa – na ocenę dostateczną: obecność i aktywność na zajęciach – tłumaczenie wybranego fragmentu (min. 1/2 - 1 strona fragmentu rozdziału z książki: Tuten T. L, Solomon M. R., Social Media Marketing. Sage, New York 2018, na każdych zajęciach;

– kryteria oceniania: przygotowanie do tłumaczenia, m. in. lista wszystkich nieznanych słówek; przedstawienie ich znaczenia, rozumienie ich użycia w odpowiednim kontekście;

2) Forma fakultatywna – ocena bardzo dobra lub dobra przygotowanie prezentacji na wybrany temat – jeden z tematów zaproponowanych w sylabusie - na podstawie literatury i źródeł anglojęzycznych i polskich oraz pytań do dyskusji – raz w semestrze; prezentacja może być przygotowana i przedstawiona w języku polskim lub angielskim;

- kryteria oceniania: ocena bdb – prezentacja w j. angielskim; szeroki zestaw źródeł anglojęzycznych (w tym literatury naukowej); przedstawienie wyników badań i raportów zawierających dane statystyczne dot. wybranego tematu; przedstawienie przykładów odzwierciedlających aktualne sposoby korzystania z określonych rodzajów mediów lub narzędzi technologii medialnych; uwzględnienie perspektywy międzynarodowej lub porównawczej; bardzo dobre do przygotowanie do prezentacji ustnej (bez czytania z kartki lub z prezentacji); dostosowanie się do wytycznych technicznych tworzenia prezentacji (np. organizacja i ilość tekstu na stronie, ilustracje itd.)przygotowanie pytań do dyskusji (pytania otwarte) i poprowadzenie dyskusji w grupie na temat zawarty w prezentacji; ocena dobra: brak wypełnienia jednego lub dwóch powyższych kryteriów.

Zakres tematów:

Komunikowanie medialne – pojęcie i charakterystyka

2) Nowe technologie 2024

3) Telewizja w epoce cyfrowej w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym (w Europie, na świecie, w wybranych państwach lub porównanie telewizji w Polsce z innymi państwami);

4) Radio – „stare” medium w czasach Internetu w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

5) Prasa online - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

6) Media społecznościowe – rola we współczesnej komunikacji - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

a. Facebook

b. Instagram

c. You Tube i TikTok

d. Twitter/X

e. Inne media społecznościowe

7) Aplikacje i strony mobilne jako narzędzia komunikacji - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

8) Kompetencje medialne i wykluczenie cyfrowe - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

9) Dziennikarstwo w epoce cyfrowej w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

10) Zastosowania sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach życia.

Metody dydaktyczne:

Dyskusyjna, ćwiczeniowa, translatoryjna.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Ewa Nowak-Teter 41/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0