Literatura: |
Lektura obowiązkowa:
Schapals, A. K., & Pentzold, C. (Eds.). (2024). Media Compass: A Companion to International Media Landscapes. John Wiley & Sons.
Tuten T. L, Solomon M. R., Social Media Marketing. Sage, New York 2018.
Literatura uzupełniająca
Safori, A., Habes, M., Alzobi, A., & Ali, M. (2024). An Analysis of Television News Media and Its Impact on Public Life. In Artificial Intelligence and Economic Sustainability in the Era of Industrial Revolution 5.0 (pp. 1071-1082). Cham: Springer Nature Switzerland.
Eldridge, S. A., & Franklin, B. (Eds.). (2019). The Routledge handbook of developments in digital journalism studies. London, UK: Routledge.
Vlad, D. (2023). "The evolution of internet radio broadcasting." Social Sciences and Education Research Review Vol. 10.1: 253-257.
|
Efekty uczenia się: |
Ma szeroką wiedzę o – historycznych i współczesnych - społecznych, kulturowych i politycznych aspektach komunikacji medialnej, w tym mediów tradycyjnych i nowych mediach w środowisku międzynarodowym (K_W09; S2A_W02, S2A_W04, S2A_W08);
Ma rozszerzoną wiedzę na temat różnych form przekazu medialnego oraz specyfiki ich zastosowania w komunikacji, w tym w kontekstach międzynarodowych (K_W19; S2A_W05, S2A_W09, S2A_W11);
Skutecznie wykorzystuje nabytą wiedzę do krytycznej analizy procesów i zjawisk z zakresu komunikacji medialnej, w tym dynamicznych zmian społecznych i technologicznych (K_U02; S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03);
Ma świadomość znaczenia mediów i komunikacji medialnej we współczesnym świecie, stosuje wiedzę z zakresu nauk o mediach w komunikacji społecznej z użyciem mediów (K_K01; S2A_K04);
Cechuje go krytyczna postawa wobec różnych form komunikowania medialnego, w tym stosowanych w środowisku międzynarodowym (K_K11; S2A_K01, S2A_K05, S2A_K06).
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena poziomu merytorycznego oraz komunikacyjnego prezentacji oraz dyskusji na wybrany temat z zakresu komunikacji medialnej w środowisku międzynarodowym. Ocena poziomu tłumaczenia wybranych fragmentów tekstów anglojęzycznych.
Kryteria szczegółowe
Zaliczenie ustne:
1) Forma obowiązkowa – na ocenę dostateczną: obecność i aktywność na zajęciach – tłumaczenie wybranego fragmentu (min. 1/2 - 1 strona fragmentu rozdziału z książki: Tuten T. L, Solomon M. R., Social Media Marketing. Sage, New York 2018, na każdych zajęciach;
– kryteria oceniania: przygotowanie do tłumaczenia, m. in. lista wszystkich nieznanych słówek; przedstawienie ich znaczenia, rozumienie ich użycia w odpowiednim kontekście;
2) Forma fakultatywna – ocena bardzo dobra lub dobra przygotowanie prezentacji na wybrany temat – jeden z tematów zaproponowanych w sylabusie - na podstawie literatury i źródeł anglojęzycznych i polskich oraz pytań do dyskusji – raz w semestrze; prezentacja może być przygotowana i przedstawiona w języku polskim lub angielskim;
- kryteria oceniania: ocena bdb – prezentacja w j. angielskim; szeroki zestaw źródeł anglojęzycznych (w tym literatury naukowej); przedstawienie wyników badań i raportów zawierających dane statystyczne dot. wybranego tematu; przedstawienie przykładów odzwierciedlających aktualne sposoby korzystania z określonych rodzajów mediów lub narzędzi technologii medialnych; uwzględnienie perspektywy międzynarodowej lub porównawczej; bardzo dobre do przygotowanie do prezentacji ustnej (bez czytania z kartki lub z prezentacji); dostosowanie się do wytycznych technicznych tworzenia prezentacji (np. organizacja i ilość tekstu na stronie, ilustracje itd.)przygotowanie pytań do dyskusji (pytania otwarte) i poprowadzenie dyskusji w grupie na temat zawarty w prezentacji; ocena dobra: brak wypełnienia jednego lub dwóch powyższych kryteriów.
|
Zakres tematów: |
Komunikowanie medialne – pojęcie i charakterystyka
2) Nowe technologie 2024
3) Telewizja w epoce cyfrowej w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym (w Europie, na świecie, w wybranych państwach lub porównanie telewizji w Polsce z innymi państwami);
4) Radio – „stare” medium w czasach Internetu w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
5) Prasa online - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
6) Media społecznościowe – rola we współczesnej komunikacji - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
a. Facebook
b. Instagram
c. You Tube i TikTok
d. Twitter/X
e. Inne media społecznościowe
7) Aplikacje i strony mobilne jako narzędzia komunikacji - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
8) Kompetencje medialne i wykluczenie cyfrowe - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
9) Dziennikarstwo w epoce cyfrowej w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
10) Zastosowania sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach życia.
|