Komunikowanie medialne w środowisku międzynarodowym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-D-2S-KMW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikowanie medialne w środowisku międzynarodowym |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AkEaRCEKI1kJ_GsG4a0Pdvs9k-UEqpigZLtQoMXxVkoQ1%40thread.tacv2/conversations?groupId=2db1d62f-5450-436b-929f-1a773fc28a26&tenantId=80dbd34a-9b20-490b-ac49-035af103ab2b |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedz z zakresu komunikacji medialnej zdobyta podczas studiów licencjackich. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 1 punkt ECTS = 30 godz., w tym 30 godz. kontaktowych z prowadzącym; 10 godz. studiowanie literatury i przygotowywanie się do zajęć; 10 godz. przygotowywanie się do zaliczenia. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Ocena poziomu wiedzy, kompetencji i umiejętności z zakresu komunikacji medialnej na podstawie przygotowanej prezentacji i dyskusji zorganizowanej na wybrany temat z zakresu tematyki przedmiotu - na podstawie co najmniej jednej pozycji anglojęzycznej. Sprawdzenie poprawności tłumaczenia fragmentów tekstów z wybranych pozycji anglojęzycznych. |
Pełny opis: |
1) Komunikowanie medialne – pojęcie i charakterystyka 2) Nowe technologie 2024 3) Telewizja w epoce cyfrowej w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym (w Europie, na świecie, w wybranych państwach lub porównanie telewizji w Polsce z innymi państwami); 4) Radio – „stare” medium w czasach Internetu w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym 5) Prasa online - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym 6) Media społecznościowe – rola we współczesnej komunikacji - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym a. Facebook b. Instagram c. You Tube i TikTok d. Twitter/X e. Inne media społecznościowe 7) Aplikacje i strony mobilne jako narzędzia komunikacji - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym 8) Kompetencje medialne i wykluczenie cyfrowe - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym 9) Dziennikarstwo w epoce cyfrowej w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym 10) Zastosowania sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach życia. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Schapals, A. K., & Pentzold, C. (Eds.). (2024). Media Compass: A Companion to International Media Landscapes. John Wiley & Sons. Tuten T. L, Solomon M. R., Social Media Marketing. Sage, New York 2018. Literatura uzupełniająca Safori, A., Habes, M., Alzobi, A., & Ali, M. (2024). An Analysis of Television News Media and Its Impact on Public Life. In Artificial Intelligence and Economic Sustainability in the Era of Industrial Revolution 5.0 (pp. 1071-1082). Cham: Springer Nature Switzerland. Eldridge, S. A., & Franklin, B. (Eds.). (2019). The Routledge handbook of developments in digital journalism studies. London, UK: Routledge. Vlad, D. (2023). "The evolution of internet radio broadcasting." Social Sciences and Education Research Review 10.1 (2023): 253-257. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę i specyfikę nauk o komunikacji społecznej i mediach i ich miejsca w strukturze nauk, rozumie międzynarodowe konteksty komunikacji medialnej (K_W01; P 7U_W; P 7S_WG); - w pogłębionym stopniu mechanizmy społeczne, polityczne, ekonomiczne, etyczne i kulturalne funkcjonujące w międzynarodowym środowisku medialnym (K _W02; P7U_W; P7S_WG); Umiejętności: Absolwent potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, także w zakresie specjalistycznej terminologii z zakresu komunikacji medialnej o marketingu (K_U07; P7U_U; P P7U_U); - komunikować się ze zróżnicowanymi kulturowo kręgami odbiorców z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu dziennikarstwa i komunikacji medialnej oraz prowadzić debatę odnośnie do problemów środowiska medialnego (K_U06; P7U_U; P7S_UK); Kompetencje społeczne: Absolwent jest gotów do krytycznego podejścia do posiadanej wiedzy i odbieranych treści w sferze publicznej, w szczególności w zakresie wykorzystania kanałów medialnych oraz ich skutków dla użytkowników (K_K01; P7U_K; P7S_KK); - samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań w obszarze dziennikarstwa i komunikacji społecznej, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji, w szczególności integrowania wiedzy z zakresu wykorzystania różnych kanałów komunikacji medialnej, w celu stawiania diagnoz problemów istniejących na polu komunikowania w środowisku międzynarodowym oraz projektowania strategii ich rozwiązywania (K_K07; P7U_K; P7S_KR); |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Nowak-Teter | |
Prowadzący grup: | Ewa Nowak-Teter | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Nowak-Teter | |
Prowadzący grup: | Ewa Nowak-Teter | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Nowak-Teter | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.