Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

E-marketing POL-D-LS-EM
Wykład (W) Semestr zimowy 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Egzamin ustny końcowy; poziom znajomości pojęć i najważniejszych zjawisk zakresu e-marketingu, umiejętność dostrzegania zależności i powiązań pomiędzy poszczególnymi strategiami i narzędziami e-marketingu; umiejętność poparcia omawianych pojęć i procesów przykładami.

Uwagi: -
Literatura:

Literatura:

Bakalarska-Stankiewicz J. (2023). Content Marketing. Od strategii do efektów. Gliwice: Helion.

Chaffey D. & Ellis-Chadwick F. (2022). Digital Marketing. Harlow: Pearson.

Jabłoński A. (2021). Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie. Lublin: Grupa Marketer.

Kotler P., Keller P., Marketing, Poznań 2022.

Tuten T. & Solomon M. (2023). Social media marketing. Thousand Oaks: Sage.

Literatura uzupełniająca:

Charlesworth A., Absolute Essentials of Digital Marketing, New York 2021.

Gachowski K. (2023). Jak zadbać o przychylność Google? Marketing w praktyce, Nr 1, https://marketing.org.pl/mwp/888-jak-zadbac-o-przychylnosc-google, 30.07.2024.

Kotler P., Kartajaya H., Setiawan (2021). Marketing 5.0. Technology for Humanity. New Jersey: Wiley.

Kotler M., Cao T, Wang S., Qiao C., Marketing Strategy in the digital age. Applying Kotler’s strategies to digital marketing, New Jersey 2020.

Krzemień G., Mazurek G., Zach K. (2018). Serwisy www: oś komunikacji online. W: Mazurek G. (red.). E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext, s. 185-210.

Le i in. (2023) Introduction to Artificial Intelligence (AI). Definition and Scope of AI. W: Thaichon P., Quach S. (red.). Artificial intelligence for Marketing Management. London-New York: Routledge (s. 3-17).

McStay A. (2020). Reklama cyfrowa. Podręcznik. Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Moin S. (2020). Brand Storytelling in the Digital Age. Theories, Practice, and Application. Cham: Palgrave Macmillan.

Rachmad Y. E. (2024). The Future of Influencer marketing. Evolution of Consumer Behavior in the Digital World. Kota Jambi: Sonpedia Publishing.

Seligman J. (2018). Mobile Marketing. Hampshire: Southampton University.

Skawińska E., Popławski W. (2020). Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją. Warszawa: PWE

Wieczorkowski, J., Chomiak-Orsa, I., & Pawełoszek, I. (2022). Big data w marketingu—narzędzie doskonalenia relacji z klientami. Marketing i Rynek, 29(1).

Efekty uczenia się:

Wiedza:

- absolwent a wiedzę na temat zasada wykorzystywania narzędzi marketingu i public relations w procesie komunikowania (K_W21; P6U_W; P6S_WG; P6S_WK; P6S_WG; P6S_WK)

- rozumie rolę mediów w kształtowaniu poglądów i postaw społecznych (K_W09; P6U_W; P6S_WG; P6S_WG);

Umiejętności:

Absolwent potrafi prawidłowo posługiwać się terminologią z zakresu nauk społecznych, w tym z zakresu marketingu (K_U01; P6U_U; P6S_UW; P6S_UW);

- jest w stanie krytycznie oceniać działania podejmowane współcześnie w obszarze komunikacji społecznej i mediów (K_U11; P6U_U; P6S_UW P6S_UO P6S_UU; P6S_UW)

- samodzielnie organizować własne uczenie się, w tym dopasowywać konkretne przypadki i przykłady do pojęć z zakresu marketingu (K_U17; P6U_U; P6S_UU; P6S_UW);

Kompetencje:

Absolwent jest gotów do:

- uznawania znaczenia mediów we współczesnym świecie (K_K01; P6U_K; P6S_KK);

- otwarcia się na nowe formy komunikowania społecznego i myślenia w sposób przedsiębiorczy (K_K07; P6U_K; P6S_KK);

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny: Kryteria oceniania: ocena poziomu wiedzy wyrażonej w odpowiedzi ustnej na pytania egzaminacyjne. Ocena bardzo dobra: w stopniu bardzo dobrym - student zna i rozumie definicje omawianych pojęć; potrafi zidentyfikować zależności i powiązania strategii marketingowych; potrafi podać przykłady zastosowania narzędzi marketingowych; ocena dobra – j. w. - w stopniu dobrym; ocena dostateczna: j. w. w stopniu dostatecznym - student zna i rozumie definicje omawianych pojęć; potrafi podać przykłady zastosowania narzędzi marketingowych.

Zakres tematów:

1) Geneza i pojęcie marketingu; podstawowe pojęcia i strategie; marketing 1.0-5.0

2) Zachowania konsumenckie

3) Segmentacja i targeting

4) Pozycjonowanie i różnicowanie oferty, marka

5) System informacji marketingowej i badań marketingowych, pomiar efektywności działań marketingowych

6) Zintegrowana komunikacja marketingowa

7) Zarządzanie reklamą

8) Narzędzia marketingu internetowego:

a) Serwisy www

b) Reklama w internecie

c) Social media marketing

d) Content marketing

e) Marketing mobilny

f) Influencer marketing

g) Nowe trendy i narzędzia w e-marketingu; zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu.

Metody dydaktyczne:

Wykładowa, dyskusyjna, multimedialna.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Ewa Nowak-Teter 26/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0