Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Autoprezentacja-wystąpienia publiczne POL-D.LS.a
Konwersatorium (KW) Semestr zimowy 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Hartley P., Komunikowanie interpersonalne, Warszawa 2006.

Kamińska-Radomska I., Kultura biznesu. Normy i formy, Warszawa 2011.

Kochan M., Pojedynek na słowa. Techniki erystyczne w publicznych sporach, Kraków 2005.

Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 2007.

Pease A. i B., Mowa ciała, Poznań 2007.

Rzędowska A., Rzędowski J., Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce, Gliwice 2009.

Orłowski T., Protokół dyplomatyczny. Ceremoniał i etykieta, Warszawa 2010.

Żurek E., Sztuka wystąpień, czyli jak mówić, by osiągnąć cel, Warszawa 2004.

Żurek E., Wystąpienia perswazyjne. Biznes, media, polityka, Warszawa 2010.

Efekty uczenia się:

Student:

W1 - ma podstawową wiedzę z zakresu autoprezentacji i wystąpień publicznych K_W01

W2 - zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu komunikacji interpersonalnej K_W02

W3 - ma elementarną wiedzę o człowieku jako twórcy i uczestniku procesu komunikacji K_W06

W4 - ma wiedzę na temat różnych form przekazu w zakresie komunikacji społecznej K_W20

U1 - skutecznie wykorzystuje nabytą wiedzę do interpretacji podstawowych procesów komunikacji interpersonalnej ( w tym szczególnie związanych z autoprezentacją w komunikacji biznesowej) K_U02

U2 - potrafi poprawnie tworzyć oraz interpretować wystąpienia publiczne K_U03

U3 - ma umiejętność dokonywania analiz podstawowych społecznych, politycznych, kulturowych aspektów działania mediów z zakresie kreacji wizerunku, w tym interpretacji i oceny autoprezentacji publicznej K_U04

U4 - ma umiejętność właściwego i trafnego wyrażania myśli w wystąpieniach ustnych, potrafi formułować przekonujące argumenty K_U11

U5 - samodzielnie zdobywa i wykorzystuje w pracy umiejętności praktyczne K_U12

U6 - opracowuje i prezentuje wypowiedzi w formie ustnej, czy przy pomocy prezentacji multimedialnych, zna zasady ich tworzenia K_U14

K1 - jest przygotowany do aktywnego uczestniczenia w życiu publicznym K_K02

K2 - jest świadomy znaczenia wypowiedzi ustnych, formułowanych poprawnie językowo w procesie komunikacji społecznej oraz ich wpływu na postrzeganie własnego wizerunku przez otoczenie K_K05

K3 - wykazuje gotowość do samodzielnego rozwiązywania zadań, prezentowania pomysłów i celów w pracy zawodowej K_K07

Metody i kryteria oceniania:

Student otrzymuje ocenę zaliczeniową na podstawie aktywności, obecności i prezentacji przed kamerą. Aktywność jest wypadkową znajomości literatury przedmiotu i udziału w dyskusji oraz pracy w grupach.

Zakres tematów:

Zakres tematyczny:

Pojęcie autoprezentacji, cechy prezentacji przed kamerą

Przygotowanie do wystąpień publicznych

Taktyki autoprezentacyjne

Jak być dobrze postrzeganym? (wizerunek, charyzma, zasady dress code)

Mowa ciała

Rola głosu w wystąpieniach publicznych

Autoprezentacja w biznesie

Analiza przykładów wystąpień osób publicznych

Ćwiczenia z wystąpień publicznych

Prezentacja i ocena wystąpień

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Elżbieta Pawlak-Hejno 41/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Magdalena Lesińska-Staszczuk 19/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0