Autoprezentacja-wystąpienia publiczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-D.LS.a |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Autoprezentacja-wystąpienia publiczne |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Świadomość znaczenia prezentacji publicznych, wiedza na temat aktywności polityków, dziennikarzy, celebrytów w przestrzeni publicznej |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem prowadzącego: Konwersatorium 30 godzin - Czas poświęcony na pracę indywidualną: Przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu: 15 godzin Przygotowania się do zaliczeń: 15 godzin - Łączna liczba godzin: 60 godzin |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Konwersatorium: prezentacja zaliczeniowa (wystąpienie publiczne), aktywność - W1, W2, W3, W4, U1, U2, U3, U4, U5, U6, K1, K2, K3 Ważnym elementem weryfikacji efektów kształcenia, będzie czynny udział w zajęciach oraz terminowe wykonywanie zadanych prac. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie kompletu dokumentów autoprezentacyjnych, które mogą zostać wykorzystane w sytuacji zawodowej. Aby zrealizować cel główny zapoznamy się z teoriami autoprezentacji omówionymi przez psychologów społecznych, a także zastanowimy się w jaki sposób na kreowanie wizerunku wpływają media. Zakres tematyczny: Pojęcie autoprezentacji; Przygotowanie do wystąpień publicznych; Taktyki autoprezentacyjne; Autoprezentacja w biznesie: przygotowanie i ocena dokumentów autoprezentacyjnych (symulacja procesu rekrutacji poprzez wspólną ocenę dokumentów) ; wizytówka LinkedIn Savoir-vivre w trakcie rozmowy o pracę; Analiza przykładów wystąpień osób publicznych; Prezentacja i ocena wystąpień. |
Literatura: |
Hartley P., Komunikowanie interpersonalne, Warszawa 2006. Kamińska-Radomska I., Kultura biznesu. Normy i formy, Warszawa 2011. Kochan M., Pojedynek na słowa. Techniki erystyczne w publicznych sporach, Kraków 2005. Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 2007. Pease A. i B., Mowa ciała, Poznań 2007. Rzędowska A., Rzędowski J., Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce, Gliwice 2009. Orłowski T., Protokół dyplomatyczny. Ceremoniał i etykieta, Warszawa 2010. Żurek E., Wystąpienia perswazyjne. Biznes, media, polityka, Warszawa 2010. |
Efekty uczenia się: |
Student: W1 - ma podstawową wiedzę z zakresu autoprezentacji i wystąpień publicznych K_W01 W2 - zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu komunikacji interpersonalnej K_W02 W3 - ma elementarną wiedzę o człowieku jako twórcy i uczestniku procesu komunikacji K_W06 W4 - ma wiedzę na temat różnych form przekazu w zakresie komunikacji społecznej K_W20 U1 - skutecznie wykorzystuje nabytą wiedzę do interpretacji podstawowych procesów komunikacji interpersonalnej ( w tym szczególnie związanych z autoprezentacją w komunikacji biznesowej) K_U02 U2 - potrafi poprawnie tworzyć oraz interpretować wystąpienia publiczne K_U03 U3 - ma umiejętność dokonywania analiz podstawowych społecznych, politycznych, kulturowych aspektów działania mediów z zakresie kreacji wizerunku, w tym interpretacji i oceny autoprezentacji publicznej K_U04 U4 - ma umiejętność właściwego i trafnego wyrażania myśli w wystąpieniach ustnych, potrafi formułować przekonujące argumenty K_U11 U5 - samodzielnie zdobywa i wykorzystuje w pracy umiejętności praktyczne K_U12 U6 - opracowuje i prezentuje wypowiedzi w formie ustnej, czy przy pomocy prezentacji multimedialnych, zna zasady ich tworzenia K_U14 K1 - jest przygotowany do aktywnego uczestniczenia w życiu publicznym K_K02 K2 - jest świadomy znaczenia wypowiedzi ustnych, formułowanych poprawnie językowo w procesie komunikacji społecznej oraz ich wpływu na postrzeganie własnego wizerunku przez otoczenie K_K05 K3 - wykazuje gotowość do samodzielnego rozwiązywania zadań, prezentowania pomysłów i celów w pracy zawodowej K_K07 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Lesińska-Staszczuk, Elżbieta Pawlak-Hejno | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.