Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Autoprezentacja-wystąpienia publiczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-D.LS.a
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Autoprezentacja-wystąpienia publiczne
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Świadomość znaczenia prezentacji publicznych, wiedza na temat aktywności polityków, dziennikarzy, celebrytów w przestrzeni publicznej

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

- Godziny realizowane z udziałem prowadzącego:

Konwersatorium 30 godzin


- Czas poświęcony na pracę indywidualną:

Przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu: 15 godzin

Przygotowania się do zaliczeń: 15 godzin

- Łączna liczba godzin: 60 godzin

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Konwersatorium: prezentacja zaliczeniowa (wystąpienie publiczne), aktywność - W1, W2, W3, W4, U1, U2, U3, U4, U5, U6, K1, K2, K3

Ważnym elementem weryfikacji efektów kształcenia, będzie czynny udział w zajęciach oraz terminowe wykonywanie zadanych prac.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przygotowanie kompletu dokumentów autoprezentacyjnych, które mogą zostać wykorzystane w sytuacji zawodowej. Aby zrealizować cel główny zapoznamy się z teoriami autoprezentacji omówionymi przez psychologów społecznych, a także zastanowimy się w jaki sposób na kreowanie wizerunku wpływają media.

Zakres tematyczny:

Pojęcie autoprezentacji;

Przygotowanie do wystąpień publicznych;

Taktyki autoprezentacyjne;

Autoprezentacja w biznesie: przygotowanie i ocena dokumentów autoprezentacyjnych (symulacja procesu rekrutacji poprzez wspólną ocenę dokumentów) ; wizytówka LinkedIn

Savoir-vivre w trakcie rozmowy o pracę;

Analiza przykładów wystąpień osób publicznych;

Prezentacja i ocena wystąpień.

Literatura:

Hartley P., Komunikowanie interpersonalne, Warszawa 2006.

Kamińska-Radomska I., Kultura biznesu. Normy i formy, Warszawa 2011.

Kochan M., Pojedynek na słowa. Techniki erystyczne w publicznych sporach, Kraków 2005.

Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 2007.

Pease A. i B., Mowa ciała, Poznań 2007.

Rzędowska A., Rzędowski J., Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce, Gliwice 2009.

Orłowski T., Protokół dyplomatyczny. Ceremoniał i etykieta, Warszawa 2010.

Żurek E., Wystąpienia perswazyjne. Biznes, media, polityka, Warszawa 2010.

Efekty uczenia się:

Student:

W1 - ma podstawową wiedzę z zakresu autoprezentacji i wystąpień publicznych K_W01

W2 - zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu komunikacji interpersonalnej K_W02

W3 - ma elementarną wiedzę o człowieku jako twórcy i uczestniku procesu komunikacji K_W06

W4 - ma wiedzę na temat różnych form przekazu w zakresie komunikacji społecznej K_W20

U1 - skutecznie wykorzystuje nabytą wiedzę do interpretacji podstawowych procesów komunikacji interpersonalnej ( w tym szczególnie związanych z autoprezentacją w komunikacji biznesowej) K_U02

U2 - potrafi poprawnie tworzyć oraz interpretować wystąpienia publiczne K_U03

U3 - ma umiejętność dokonywania analiz podstawowych społecznych, politycznych, kulturowych aspektów działania mediów z zakresie kreacji wizerunku, w tym interpretacji i oceny autoprezentacji publicznej K_U04

U4 - ma umiejętność właściwego i trafnego wyrażania myśli w wystąpieniach ustnych, potrafi formułować przekonujące argumenty K_U11

U5 - samodzielnie zdobywa i wykorzystuje w pracy umiejętności praktyczne K_U12

U6 - opracowuje i prezentuje wypowiedzi w formie ustnej, czy przy pomocy prezentacji multimedialnych, zna zasady ich tworzenia K_U14

K1 - jest przygotowany do aktywnego uczestniczenia w życiu publicznym K_K02

K2 - jest świadomy znaczenia wypowiedzi ustnych, formułowanych poprawnie językowo w procesie komunikacji społecznej oraz ich wpływu na postrzeganie własnego wizerunku przez otoczenie K_K05

K3 - wykazuje gotowość do samodzielnego rozwiązywania zadań, prezentowania pomysłów i celów w pracy zawodowej K_K07

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magdalena Lesińska-Staszczuk, Elżbieta Pawlak-Hejno
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-f5e494f9d (2025-04-10)