Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Publikacje elektroniczne i internetowe H-PEI-ETR.E-1S.6
Laboratorium (LB) Semestr letni 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Ćwiczenia laboratoryjne, wykonywanie zadań cząstkowych, prezentacja swoich projektów.
Uwagi: Zajęcia są kontynuacją zajęć z semestru zimowego i odbywają się zdalnie na platformie Teams.
Literatura:

David Airey, Logo design love, Gliwice 2010.

Paweł Tkaczyk, Zakamarki marki, Gliwice 2011.

Michael Mitchell, Susan Wightman, Typografia książki. Podręcznik projektanta, Kraków 2015.

Małgorzata Sopyło, Estetyka książki elektronicznej, Gdynia 2008.

Klaus Detjen, O projektowaniu okładek. Estetyka książki, Kraków 2018.

Polszczyzna na co dzień, red. Mirosław Bańko, Warszawa 2019.

Efekty uczenia się:

Student zna różne typy publikacji elektronicznych, potrafi je zaplanować i zaprojektować. Umie dobrać odpowiednią paletę kolorystyczną, typografię, konkretny rodzaj i charakter zdjęć oraz elementy, motywy i ozdobniki adekwatnie do "zleconego" zadania. Wie, jak uzyskać spójność różnego typu publikacji i potrafi tę wiedzę zastosować w praktyce. Krytycznie podchodzi do przygotowanych przez siebie projektów, potrafi je rzeczowo omówić podczas publicznej prezentacji, broni swojego zdania, przyjmuje krytykę, dyskutuje o swojej pracy i o pracach innych uczestników zajęć.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena jakości wykonania zadań cząstkowych i udziału w prezentacjach i dyskusjach.

Kryteria oceniania zgodne z systemem jakości kształcenia obowiązującym na Wydziale Humanistycznym UMCS.

Zakres tematów:

1. Zajęcia wprowadzające.

2-3. Projekt I - Tworzenie gazetki elektronicznej.

4. Instakaruzela – wady, zalety i możliwości.

5. Ebook – budowa.

6. Okładka – o czym warto pamiętać podczas projektowania?

7-10. Projekt II - Tworzenie ebooka od podstaw według własnego pomysłu.

11. Newslettery - co warto o nich wiedzieć?

12. Elementy identyfikacji wizualnej marki, logotyp.

13-14. Projekt III - Tworzenie materiałów promocyjnych. Prezentacja i omówienie zadań.

15. Tworzenie portfolio prac

Metody dydaktyczne:

e-learning, pokaz z użyciem komputera, objaśnianie, ćwiczenia praktyczne

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Monika Łaszkiewicz 9/10 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0