Literatura: |
Literatura uzupełniająca:
Bralczyk J., Język na sprzedaż, Oficyna Wydawnicza Branta, Warszawa-Bydgoszcz 2000.
Ind.N., Wielkie kampanie reklamowe, Prószyński S-ka, Warszawa 2001.
Leksykon marketingu, J. Altkorn, T. Kramer (red.), PWE Warszawa 1998.
Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, C.H. Beck, Warszawa 2004.
Reklama i PR na rozdrożu?, H.Mruk (red.), Forum, Poznań 2008.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza:
W01. Student zapoznaje się z historią i współczesnymi tendencjami rozwoju PR - K_W07
W02. Posiada wiedzę w zakresie rozpoznawania i opisu metod i technik PR ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki komunikacji na rynku wydawniczym - K_W03, K_W11.
Umiejętności:
U01. Student jest wstępnie przygotowany do podjęcia działań w zakresie komunikacji marketingowej i Public Relations, rozwija umiejętność tworzenia komunikatów właściwych dla tej formy działań, zwłaszcza na rynku wydawniczym - K_U02, K_U08.
U02. Potrafi tworzyć wystąpienia publiczne na konferencjach prasowych, w czasie oficjalnych spotkań i rozmów - K_U04, K_U08, K_U15.
Kompetencje:
K01.Student potrafi pracować w grupie - K_02
K02. Ma świadomość społecznej i etycznej odpowiedzialności za słowo; postępowania w działaniach profesjonalnych zgodnie z zasadami etyki zawodowej - K_K04, K_K07.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania zgodne z ogólnymi kryteriami i metodami wskazanymi w procedurze wydziałowej.
Kryteria szczegółowe są wyjaśniane na początku cyklu zajęć (na pierwszych zajęciach); są one formułowane dla poniżej wymienionych działań i aktywności Studentów:
- Ocena udziału studenta w dyskusjach.
- Umiejętności analizy prezentowanych przykładów działań PR.
-Efekty kreatywnej pracy własnej na zajęciach.
Najważniejszym elementem jest ocena finałowego projektu zaliczeniowego, który studenci realizują przez cały semestr w 3-4 osobowych grupach projektowych.
|
Zakres tematów: |
1. Istota działań Public Relations - podstawowe definicje i koncepcje (2 h)
2. Historia, rozwój, współczesne tendencje kształtujące działania PR (2 h )
2. Najważniejsze narzędzia i formy działań PR (2 h)
3. Rola skutecznej komunikacji w działaniach PR (2)
4. Podmioty rynku wydawniczego w działaniach PR czyli - kto z kim rozmawia? (2h)
5. Jak komunikować się na rynku wydawniczym? Formy komunikacji publicznej, interpersonalnej, masowej (za pośrednictwem mediów) (2 h)
5. Case study - znane kampanie na rynkach wydawniczych (2 h)
6. Prezentacja projektów studenckich (1 h)
|