Sposób weryfikacji efektów kształcenia: |
Egzamin ustny – W01, W02, U01, K01
Prace zaliczeniowe – W01, W02, U01, K01
Aktywność – U02, K01,
|
Literatura: |
Assmann Jan, Pamięć kulturowa. Pismo, zapamiętywanie i polityczna tożsamość w cywilizacjach starożytnych, Kryczyńska-Pham A. (tłum), Traba R. (red.), Warszawa 2008.
Gwóźdż Andrzej, Kultura, komunikacja, film. O tekście filmowym, Kraków 1992.
Lingwistyka mediów. Antropologia tłumaczeń, red. R. Opiłowski, J. Jarosz, P. Staniewski, Wrocław 2015.
Wójcicka Marta, Pamięć zbiorowa a tekst ustny, Lublin 2014.
Żyłko Bogusław, Semiotyka kultury, Gdańsk 2009.
|
Efekty uczenia się: |
W01 - student zna i rozumie w stopniu zaawansowanym zjawiska, teorie i metody oraz zależności w obrębie systemu wiedzy z zakresu nauk o kulturze i religii, w szczególności z zakresu komunikacji kulturowej i międzykulturowej - K_W01
W02 - student ma zaawansowaną wiedzę dotyczącą miejsca i znaczenia nauki o komunikacji kulturowej w systemie nauk o kulturze oraz nauk humanistycznych - K_W02
U01 - student umie zastosować poznane teorie do interpretacji zjawisk kulturowych - K_U02
U02- student umie brać udział w debacie i uzasadniać swoje przekonania - K_U07
K01- student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i praktycznego stosowania poznanych teorii z poszanowaniem dorobku innych osób - K_K01
|
Zakres tematów: |
1. Słowo. Rola słowa w komunikacji
2-3. Słowo czy obraz? Funkcje słowa i obrazu w komunikacji kulturowej
4. Relacje słowo - obraz w multimodalnych tekstach kultury
5. Koncepcja znaku w komunikacji kulturowej
6-10. Symbolika kolorów (i inne znaki) w tryptyku K. Kieślowskiego „Trzy kolory”
11. Film jako tekst kultury
12. Cmentarz na ul. Lipowej jako tekst kultury
13. Pamięć zbiorowa w ujęciu J. Assmanna
14-15. Koncepcja pamięci w filmie animowanym "Persepolis".
|