Literatura: |
Literatura podstawowa:
1.J. Bachtler, P. Berkowitz, S.Hardy, T.Muravska (eds) EU: Cohesion Policy. Reassessing performance and direction. Series: Regions and Cities. Regional Studies Association, Oxon-New York: Routledge-Taylor&Francis Group 2017. http://www.euroreg.uw.edu.pl/dane/web_euroreg_publications_files/6239/eu_cohesion_policy_reassessing_performance_and_direction.pdf
2. Kubiak K., Klastry - czynnik wsparcia przedsiębiorczości i rozwoju regionów, w: "Przedsiębiorczość i zarządzanie", t. XVIII, z. 12, cz. 2, 2017, s. 109-124.
3. Mika, B., Pingwin czy orzeł? Społeczny charakter wiedzy na przykładzie kalifornijskiej Doliny Krzemowej, w: "Studia Krytyczne", nr 4, 2017, s. 131-150.
4. Nasza Europa: 15 lat Polski w Unii Europejskiej. Wartości, instytucje, swobody, polityki sektorowe, problemy i kluczowe wyzwania, CASE, Warszawa 2019, http://www.euroreg.uw.edu.pl/dane/web_euroreg_publications_files/7855/raport_nasza_europa_15_lat_polski_w_ue.pdf
5.A. Olechnicka, M. Herbst (red.) Równość czy efektywność. Eseje inspirowane dorobkiem naukowym Grzegorza Gorzelaka, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2019,
6. Pająk, K. Dahlke P., Kvilinskyi O., Determinanty rozwoju regionalnego - współczesne odniesienie, w: "Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy", nr 9, 2016, s. 109-122.
7. Pudlik M., Garus C., Jak feniks z popiołów. Rozwój struktur metropolitalnych w Zagłębiu Ruhry jako wzór dla rozwoju Górnego Śląska?, w: „Studia Regionalne i Lokalne”, 1(35), 2009, s. 32-51.
8. Strużycki, M. (red. nauk.), Przedsiębiorstwo, region, rozwój, Difin, Warszawa 2011.
9. Strzelecki Z. (red. nauk.), Gospodarka regionalna i lokalna, PWN, Warszawa 2008 (podręcznik dostępny online w systemie IbukLibra)
Literatura uzupełniająca:
1. Miszczuk, Regionalizacja administracyjna II RP - KOncepcje teoretyczne a rzeczywistość, UMCS, Lublin 2003,
2. Miszczuk A. Uwarunkowania peryferyjności regionu przygranicznego, Norbertinum, Lublin 2013,.
3. Parysek J., Rozwój społeczno-gospodarczy oraz czynniki i uwarunkowania rozwoju, w: „Studia KPZK”, 2018, s. 37-56.
4. Taylor R. P., A Review of Industrial restructuring in the Ruhr Valley and Relevant Points for China, 2015, https://c2e2.unepdtu.org/wp-content/uploads/sites/3/2016/04/industrial-restructuring-in-the-ruhr-valley.pdf [05.11.2021].
5. Tuziak A., Peryferyjność a nierówności i dysproporcje rozwojowe na poziomie regionalnym, w "Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy", nr 59 (2/2019), s. 131-148.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza:
-zna elementarną terminologię używaną w ekonomii
-objaśnia charakter i miejsce nauk ekonomicznych
-zna podstawowe więzi społeczne, ekonomiczne
oraz podstawowe mechanizmy oddziałujące na
zachowania konsumenta, pracownika,
Umiejętności:
-potrafi dostrzegać i prawidłowo interpretować
zjawiska społeczno-gospodarcze
-potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg
konkretnych procesów i zjawisk społecznogospodarczych
-wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania
dylematów społeczno-gospodarczych w
przedsiębiorstwie, gospodarce narodowej, i UE
Kompetencje społeczne:
-rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się
zawodowego i rozwoju osobistego
- docenia znaczenie nauk ekonomicznych dla
kształtowania relacji ekonomicznych i procesu
rozwoju gospodarczego
-ma przekonanie o wadze zachowania się w
sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
|