Literatura: |
1. Blaik P. (red.). Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa, 2014.
2. Blaik P. (red.). Efektywność logistyki, PWE, Warszawa 2016.
3. Czasopisma: Logistyka (www.czasopismologistyka.pl), Eurologistics (eurologistics.pl), Logistyka a Jakość (http://www.prenumerata.laj.pl).
4. Coyle J., Bardi E. J., Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa 2002.
5. Gołembska E., Bentyn Z., Gołembski M (red.), Logistyka usług, PWN, Warszawa 2017.
6. Gołembska E. (red.), Kompendium wiedzy o logistyce, PWN, Warszawa 2010.
7. Gołembska E. (red.), Logistyka międzynarodowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.
8. Grzybowska G., Podstawy logistyki, Difin Warszawa 2009.
9. Kuriata A., Podstawy logistyki, Difin, Warszawa 2010.
10. Portal logistyki i zakupów, http://e-logistyka.pl/.
11. Skowronek Cz., Sarjusz Wolski Z., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2012.
12. Szymonik A., Technologie informatyczne w logistyce, Placet, Warszawa 2010.
13. Wieczerzycki W. (red.), E-logistyka, PWE, Warszawa 2012.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza:
• Ma podstawową wiedzę z zakresu nauk o logistyce, rozumie jej źródła, powiązania i zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych.
• Zna metody, techniki i narzędzia właściwe dla zarządzania organizacjami i procesami logistycznymi, pozwalające na pozyskiwanie i analizę danych społeczno-gospodarczych w branży TSL.
• Zna podstawowe metody oceny efektywności i skuteczności organizacji w poszczególnych obszarach funkcjonalnych.
• Ma wiedzę o znaczeniu norm i standardów w poszczególnych obszarach działalności organizacji (normy pracy, normy techniczne, normy procesowe, systemy norm jakości, standardy rachunkowości, itp.).
Umiejętności:
• Potrafi dostrzegać i prawidłowo interpretować zjawiska społeczno-gospodarcze zachodzące w branży TSL.
• Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych.
• Dostrzega potrzeby zmian w organizacji i opracowywania planu zarządzania zmianami.
Kompetencje społeczne:
• Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności.
• Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
• Umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społeczno-gospodarczych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne, polityczne i społeczne.
|
Zakres tematów: |
1. Istota logistyki, definicja podstawowych pojęć
2. Trendy i determinanty rozwoju logistyki
3. Charakterystyka podstawowych funkcji logistycznych
4. Zarządzanie logistyczne
5. Koszty logistyczne
6. Rola informacji i systemów identyfikacji w logistyce
7. Istota i przesłanki rozwoju e-logistyki
8. Zintegrowane systemy informatyczne w logistyce
9. Bezpieczeństwo informacji w logistyce
|