Wiedza:
-zna terminologię używaną w ekonomii na poziomie rozszerzonym i
rozumie jej źródła oraz zastosowania w szerokim zakresie w obrębie
pokrewnych dyscyplin naukowych
-posiada pogłębioną wiedzę o strukturach i instytucjach ekonomicznych
i ich elementach w wymiarze regionalnym, krajowym i globalnym
-posiada uporządkowaną mi pogłębioną wiedzę o relacjach między
podmiotami gospodarującymi oraz instytucjami społecznogospodarczymi
w skali krajowej i międzynarodowej
-rozróżnia i charakteryzuje różnorodne typy systemów gospodarczych
-ma uporządkowaną wiedzę o więziach społecznych, ekonomicznych WIEDZA
oraz mechanizmach oddziałujących na zachowania konsumenta,
pracownika, przedsiębiorcy
-posiada uporządkowaną i rozszerzona wiedzę o człowieku jako
podmiocie gospodarującym
-zna w sposób pogłębiony metody i narzędzia pozwalające na
pozyskiwanie danych społeczno-gospodarczych oraz na opisywanie
struktur i instytucji społeczno-gospodarczych
-zna w sposób pogłębiony wybrane metody statystyczne i narzędzia
gromadzenia analizy i prezentacji danych ekonomicznych i społecznych
-zna w sposób pogłębiony metody oceny efektywności poszczególnych
obszarów gospodarowania (analiza finansowa, analiza przedsiębiorstwa)
-posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o normach i regułach
prawnych, organizacyjnych , moralnych organizujących struktury i
instytucje gospodarcze
-zna i interpretuje ważne przepisy prawa regulujące funkcjonowanie
podmiotów gospodarczych
-zna i interpretuje zasady i regulacje w obszarze finansów publicznych
-ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o procesach zmian systemów gospodarczych
-posiada pogłębioną wiedzę o działaniu mechanizmu rynkowego
-posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat struktur i
instytucji Unii Europejskiej w jej wymiarze społeczno-gospodarczym
-zna w poszerzonym zakresie teorie ekonomii oraz ich ewolucji
-zna ważne zasady tworzenia rozwoju form indywidualnej
przedsiębiorczości
Umiejętności:
-potrafi dostrzegać i prawidłowo interpretować zjawiska społecznogospodarcze
-potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do opisu i
analizowania przyczyn i przebiegu zjawisk i procesów w
przedsiębiorstwie i gospodarce narodowej
-potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do formułowania i analizy
problemów podmiotów gospodarujących
-potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do identyfikacji zasad działania podmiotów gospodarujących
-potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych
procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych, formułować własne
opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je
weryfikować
-potrafi przeprowadzić ocenę efektywności wybranych projektów
gospodarczych
-posiada umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych
zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i
przydatności stosowanej wiedzy do rozwiązywania problemów
społeczno-gospodarczych w przedsiębiorstwie, gospodarce narodowej i UE
-Posiada umiejętności samodzielnego proponowania rozwiązań
konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury rozstrzygnięcia na
poziomie strategicznym
-potrafi zastosować w pogłębiony sposób wybrane metody i narzędzia
do analizy zjawisk społecznych, gospodarczych i przestrzennych
-posiada umiejętności przeprowadzenia pogłębionych analiz zjawisk i
procesów społeczno-gospodarczych w wymiarze sektorowym i
przestrzennym
-potrafi przygotować pogłębione prace projektowe (zaliczeniowe) dotyczące szczegółowych zagadnień ekonomicznych z
wykorzystaniem różnych źródeł
-posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w
języku polskim i języku obcym (angielskim) dotyczących wybranych
problemów gospodarczych
-potrafi w sposób uporządkowany efektywnie wykorzystywać oddane
mu do dyspozycji zasoby w realizacji zadań podmiotu
gospodarującego
Kompetencje społeczne:
-ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności,
rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju
osobistego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
-docenia znaczenie nauk ekonomicznych dla kształtowania relacji
ekonomicznych i procesu rozwoju gospodarczego
-jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach,
organizacjach i instytucjach realizujących działania ekonomiczne,
przyjmując w nich różne role.
-potrafi odpowiednio określić priorytety służące do realizacji zadań
własnych i grupowych
-ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań
gospodarczych, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
-ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny i
przestrzegania zasad etyki zawodowej
-prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z
wykonywaniem zawodu
-odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, uzupełnia i
doskonali nabytą wiedzę i umiejętności
-umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznogospodarczych
uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
|