Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski B2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: B-B.205
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Język angielski B2
Jednostka: Wydział Biologii i Biotechnologii
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.cnc.umcs.lublin.pl
Punkty ECTS i inne: 3.50 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Student powinien wykazywać się znajomością języka angielskiego na poziomie B1/ B1+

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Punkty ECTS przedmiotu w cyklu od 2015/2016 do 2016/2017:

Godziny kontaktowe (praca z udziałem nauczyciela akademickiego):

- realizowane w formie zajęć dydaktycznych: 30


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

- przygotowanie się studenta do zajęć:15

- studiowanie literatury przedmiotu: 15

- utrwalanie treści gramatyczno-leksykalnych w zakresie j. ogólnego i specjalistycznego: 20

- samodzielnie doskonalenie umiejętności językowych (czytanie, słuchanie): 20

- przygotowanie się studenta do testów i egzaminu: 25


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 5


Punkty ECTS przedmiotu od cyklu 2017/2018

Godziny kontaktowe (praca z udziałem nauczyciela akademickiego):

- realizowane w formie zajęć dydaktycznych: 30


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

- przygotowanie się studenta do zajęć:10

- studiowanie literatury przedmiotu: 10

- utrwalanie treści gramatyczno-leksykalnych w zakresie j. ogólnego i specjalistycznego: 15

- samodzielnie doskonalenie umiejętności językowych (czytanie, słuchanie): 15

- przygotowanie się studenta do testów i egzaminu: 20


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 3,5


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Sposób weryfikacji efektów kształcenia na studiach pierwszego stopnia zatwierdzonych na podstawie Uchwały Senatu UMCS Nr XXII-39.6/12 z dnia 25 kwietnia 2012r. tj. od cyklu kształcenia 2012/ 2013:

ocena bieżąca, kolokwia, testy śródsemestralne (W1, W2, U1-U4, K1)

egzamin pisemny (W1, W2, U1,U2)

Sposób weryfikacji efektów kształcenia na studiach pierwszego stopnia zatwierdzonych na podstawie Uchwały Senatu UMCS Nr XXIV-27.18/19 z dnia 29 maja 2019r. tj. od cyklu kształcenia 2019/2020:

ocena bieżąca, kolokwia, testy śródsemestralne (W1, W2, U1-U4, K1, K2)

egzamin pisemny (W1, W2, U1,U2)


Pełny opis:

Lektorat z języka ogólnego z elementami języka specjalistycznego jest przeznaczony dla studentów na poziomie średniozaawansowanym.

Celem zajęć jest doskonalenie i poszerzanie umiejętności językowych studenta poprzez ćwiczenie sprawności mówienia (przedstawianie i uzasadnianie opinii, relacjonowanie wydarzeń, opisywanie zjawisk, poprawne komunikowanie się w obrębie tematyki związanej z życiem codziennym, zainteresowaniami, uczuciami, doświadczeniami, planami i ambicjami oraz dyskusje na tematy ogólne i specjalistyczne), czytania ze zrozumieniem (teksty ogólne oraz z obszaru studiowanej dziedziny), rozumienia i interpretowania wypowiedzi ustnych oraz wypowiadania się na tematy ogólne i specjalistyczne w ramach różnych form komunikacji pisemnej.

Jednocześnie lektorat utrwali i rozszerzy wiadomości z zakresu gramatyki i leksyki języka angielskiego oraz rozwinie znajomość wybranych aspektów języka specjalistycznego. Po zakończeniu kursu student osiągnie poziom B2 według standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.

Literatura:

A. Grace, R. Acklam, "New Total English Upper Intermediate Students' Book", Pearson Education

M. Foley, "New Total English Upper Intermediate Workbook", Pearson Education

M. C. Oxenden, C. Latham-Koenig, New English File Upper Intermediate Student's Book, Oxford University Press

R. Murphy, "English Grammar in Use", Cambridge University Press

, "Practical English Usage", Oxford University Press

M. Vince, "First Certificate Language Practice", Macmillan

Longman Dictionary of Contemporary English

K. Kelly, "Science", Macmillan

www.biomedcentral.com/bmcbiol/

Efekty uczenia się:

Na podstawie Uchwały Senatu UMCS Nr XXII-39.6/12 z dnia 25 kwietnia 2012r. tj. od cyklu kształcenia 2012/2013:

Absolwent biologii

WIEDZA:

W1: Absolwent ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą zasad wypowiedzi ustnych i pisemnych w języku obcym; zna i rozumie niezbędne struktury gramatyczno-leksykalne, reguły prawidłowej wymowy i intonacji oraz najważniejsze funkcje językowe warunkujące skuteczne posługiwanie się językiem obcym na poziomie B2 (K_W05)

W2: Absolwent zna omawiane w toku zajęć terminy i wyrażenia specjalistyczne związane ze studiowaną dziedziną, wie jak je stosować i zna zasady ich prawidłowej wymowy (K_W05)

UMIEJĘTNOŚCI:

U1: Absolwent potrafi korzystać z posiadanych sprawności językowych, takich jak rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, wypowiedzi ustne i pisemne w celu posługiwania się językiem obcym na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego ( K_U10,K_U15, K_U20)

U2: Absolwent potrafi dobierać odpowiednie środki językowe w zależności od kontekstu, celu komunikacji oraz typu i funkcji wypowiedzi (K_U18, K_U20)

U3: Absolwent potrafi analizować, interpretować i relacjonować treści zawarte w materiałach źródłowych, umie formułować wnioski wyrażać opinie i brać udział w krótkich dyskusjach na ich temat; rozumie, potrafi przetłumaczyć i jest w stanie skomentować uproszczone teksty specjalistyczne w języku obcym (K_U10, K_U18, K_U20)

U4: Absolwent potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, także przy użyciu nowoczesnych technologii w celu rozwijania swojej wiedzy i kompetencji językowych (K_U11, K_U20)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

K1: Wykazuje potrzebę ustawicznego doskonalenia językowego, rozumiejąc znaczenie znajomości języka angielskiego dla poszerzania wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych, podnoszenia kwalifikacji zawodowych i własnego rozwoju intelektualnego - K_K01, K_K02

Absolwent biotechnologii

WIEDZA:

W1: Absolwent ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą zasad wypowiedzi ustnych i pisemnych w języku obcym; zna i rozumie niezbędne struktury gramatyczno-leksykalne, reguły prawidłowej wymowy i intonacji oraz najważniejsze funkcje językowe warunkujące skuteczne posługiwanie się językiem obcym na poziomie B2 (K_W04)

W2: Absolwent zna omawiane w toku zajęć terminy i wyrażenia specjalistyczne związane ze studiowaną dziedziną, wie jak je stosować i zna zasady ich prawidłowej wymowy (K_W01, K_W04)

UMIEJĘTNOŚCI:

U1: Absolwent potrafi korzystać z posiadanych sprawności językowych, takich jak rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, wypowiedzi ustne i pisemne w celu posługiwania się językiem obcym na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego ( K_U06, K_U17, K_U18, K_U25)

U2: Absolwent potrafi dobierać odpowiednie środki językowe w zależności od kontekstu, celu komunikacji oraz typu i funkcji wypowiedzi (K_U24, K_U25)

U3: Absolwent potrafi analizować, interpretować i relacjonować treści zawarte w materiałach źródłowych, umie formułować wnioski wyrażać opinie i brać udział w krótkich dyskusjach na ich temat; rozumie, potrafi przetłumaczyć i jest w stanie skomentować uproszczone teksty specjalistyczne w języku obcym (K_U18, K_U25)

U4: Absolwent potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, także przy użyciu nowoczesnych technologii w celu rozwijania swojej wiedzy i kompetencji językowych (K_U02, K_U25)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

K1: Wykazuje potrzebę ustawicznego doskonalenia językowego, rozumiejąc znaczenie znajomości języka angielskiego dla poszerzania wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych, podnoszenia kwalifikacji zawodowych i własnego rozwoju intelektualnego - K_K04

Na podstawie Uchwały Senatu UMCS Nr XXIV-27.18/19 z dnia 29 maja 2019r. tj. od cyklu kształcenia 2019/2020:

Absolwent biologii

WIEDZA:

W1: Absolwent ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą zasad wypowiedzi ustnych i pisemnych w języku obcym; zna i rozumie niezbędne struktury gramatyczno-leksykalne, reguły prawidłowej wymowy i intonacji oraz najważniejsze funkcje językowe warunkujące skuteczne posługiwanie się językiem obcym na poziomie B2 (K_W01)

W2: Absolwent zna omawiane w toku zajęć terminy i wyrażenia specjalistyczne związane ze studiowaną dziedziną, wie jak je stosować i zna zasady ich prawidłowej wymowy (K_W01)

UMIEJĘTNOŚCI:

U1: Absolwent potrafi korzystać z posiadanych sprawności językowych, takich jak rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, wypowiedzi ustne i pisemne w celu posługiwania się językiem obcym na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego ( K_U06)

U2: Absolwent potrafi dobierać odpowiednie środki językowe w zależności od kontekstu, celu komunikacji oraz typu i funkcji wypowiedzi (K_U03, K_U06)

U3: Absolwent potrafi analizować, interpretować i relacjonować treści zawarte w materiałach źródłowych, umie formułować wnioski wyrażać opinie i brać udział w krótkich dyskusjach na ich temat; rozumie, potrafi przetłumaczyć i jest w stanie skomentować uproszczone teksty specjalistyczne w języku obcym (K_U03, K_U06)

U4: Absolwent potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, także przy użyciu nowoczesnych technologii w celu rozwijania swojej wiedzy i kompetencji językowych (K_U02, K_U03, K_U06)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

K1: Absolwent jest gotów do dokonywania prawidłowej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie konieczność stałego samokształcenia i samodoskonalenia w zakresie kompetencji językowych w celu poszerzania wiedzy, podnoszenia kwalifikacji zawodowych i dla własnego rozwoju intelektualnego (K_K02)

K2: Absolwent jest gotów do przestrzegania zasad właściwego zachowania w czasie pracy indywidualnej i zespołowej oraz odnoszenia się z szacunkiem do poglądów i wartości wyznawanych przez innych (K_K05)

Absolwent biotechnologii

WIEDZA:

W1: Absolwent ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą zasad wypowiedzi ustnych i pisemnych w języku obcym; zna i rozumie niezbędne struktury gramatyczno-leksykalne, reguły prawidłowej wymowy i intonacji oraz najważniejsze funkcje językowe warunkujące skuteczne posługiwanie się językiem obcym na poziomie B2 (K_W01)

W2: Absolwent zna omawiane w toku zajęć terminy i wyrażenia specjalistyczne związane ze studiowaną dziedziną, wie jak je stosować i zna zasady ich prawidłowej wymowy (K_W01)

UMIEJĘTNOŚCI:

U1: Absolwent potrafi korzystać z posiadanych sprawności językowych, takich jak rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, wypowiedzi ustne i pisemne w celu posługiwania się językiem obcym na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego ( K_U06)

U2: Absolwent potrafi dobierać odpowiednie środki językowe w zależności od kontekstu, celu komunikacji oraz typu i funkcji wypowiedzi (K_U06)

U3: Absolwent potrafi analizować, interpretować i relacjonować treści zawarte w materiałach źródłowych, umie formułować wnioski wyrażać opinie i brać udział w krótkich dyskusjach na ich temat; rozumie, potrafi przetłumaczyć i jest w stanie skomentować uproszczone teksty specjalistyczne w języku obcym (K_U03, K_U06)

U4: Absolwent potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, także przy użyciu nowoczesnych technologii w celu rozwijania swojej wiedzy i kompetencji językowych (K_U02, K_U03, K_U06)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

K1: Absolwent jest gotów do dokonywania prawidłowej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie konieczność stałego samokształcenia i samodoskonalenia w zakresie kompetencji językowych w celu poszerzania wiedzy, podnoszenia kwalifikacji zawodowych i dla własnego rozwoju intelektualnego (K_K02)

K2: Absolwent jest gotów do przestrzegania zasad właściwego zachowania w czasie pracy indywidualnej i zespołowej oraz odnoszenia się z szacunkiem do poglądów i wartości wyznawanych przez innych (K_K05)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Krajka, Rita Nykiel, Małgorzata Szymańska
Prowadzący grup: Anna Krajka, Rita Nykiel, Małgorzata Szymańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Lektorat - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0