Diversity at work
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-PJOE-DW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diversity at work |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AHcgaYRtmvQndZYrHbvy7Zvwklflair6dcPKmHPm28gs1%40thread.tacv2/conversations?groupId=e684ad50-6d5f-4e63-933b-e9d156114156&tenantId=80dbd34a-9b20-490b-ac49-035af103ab2b |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | podstawy wiedzy z zakresu zarządzania organizacjami i zespołami |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 4 ECTS studenci FiR 6 ECTS studenci Ersamusa |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Egzamin - sprawdzanie wiedzy. Prace zaliczeniowa w fomie projketu - ocena umiejętności praktycznych oraz zdolności do analizy i rozwiązywania problemów. Prezentacje: weryfikacja umiejętności komunikacyjnych, językowych oraz zdolności do przekazywania wiedzy. Obserwacja: ocena zaangażowania i umiejętności w praktyce |
Pełny opis: |
Tematyka: 1. Koncepcje: różnorodność, różnorodność w pracy, zarządzanie różnorodnością (DM) Dlaczego powinniśmy studiować różnorodność w pracy? Globalne trendy wpływające na DM. 2. Migracje i różnorodność na rynku pracy 3. Tożsamość pracowników: tradycyjne i nowoczesne koncepcje. 4. 5 Różnorodność wiekowa pracowników. Pokolenia, zarządzanie pracownikami należącymi do różnych grup wiekowych. 6. Różnorodność płciowa pracowników, mężczyźni i kobiety w zarządzaniu. 7. Różnorodność kulturowa pracowników. 8. Strategie akulturacji kulturowej. 9. Praktyki w zarządzaniu różnorodnością, modele DM, efektywność DM, organizacje inkluzywne. Czy warto? 10. Przyszłość DM, superróżnorodność, roboty i AI w obszarze różnorodności |
Literatura: |
1. Rakowska A., ed. (2018), Unlocking the Potential of Employees in the Context of Organizational Diversity ToKnowPress, Bangkok-Celje-Lublin. Chapter One From Diversity to Human Resources Diversity Management: An Overview of Concepts, https://toknowpress.net/monographs/978-83-65020-21-5/ 2. Strategic Approaches to Human Resources Management Practice Edited by V. Dermol, A. Rakowska, chapter 1. Managing Diverse Human Potential: Challenges Or Benefits for Organizations? https://toknowpress.net/ISBN/978-83-65020-00-0.pdf 3. Ng E., Lyons S., Schweitzer L. (eds) (2012) Managing the New Workforce: International Perspectives on the Millennial Generation, Edward Elgar. Roberson Q., ed. (2014). The Oxford Handbook of Diversity and Work, Oxford Library of Psychology. Klarsfeld A., in, (2016). Research Handbook and Comparative Perspectives on Diversity Management Hughes, C. (2016). Diversity intelligence: Integrating diversity intelligence alongside intellectual, emotional, and cultural intelligence for leadership and career development. Palgrave Macmillan/Springer Nature. Gröschl S. (ed.) (2011) Diversity in the Workplace: Multi-disciplinary and International Perspectives, GOWER, USA TED presentations |
Efekty uczenia się: |
Wiedza; K_W02 w sposób uporządkowany i pogłębiony - charakter i miejsce nauk ekonomicznych w systemie nauk społecznych i ich relacje do innych nauk oraz główne tendencje rozwojowe nauk ekonomicznych P7U_W P7S_WG P7S_WK K_W04 w stopniu pogłębionym cechy i zasady działania człowieka jako podmiotu gospodarującego oraz mechanizmy oddziałujące na jego zachowania jako konsumenta, pracownika, menedżera i przedsiębiorcy P7U_W P7S_WG P7S_WK W05 w stopniu pogłębionym metody i narzędzia pozwalające na pozyskiwanie, analizę i prezentację danych społeczno-gospodarczych, zjawisk i procesów zachodzących w strukturach i instytucjach społeczno-gospodarczych P7U_W P7S_WG Umiejętnosci: K_U01 wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów gospodarczychP7U_U P7S_UW K_U09 przygotować wystąpienia ustne dotyczące wybranych problemów gospodarczych i finansowych; komunikować się na tematy ekonomiczne dopasowując przekaz do zróżnicowanych kręgów odbiorców P7U_U P7S_UK _U11 posługiwać się wybranym językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego z wykorzystaniem specjalistycznej terminologii P7U_U P7S_UK K_U12 współdziałać z innymi osobami w ramach zespołu, w razie potrzeby – pokierować pracą zespołu P7U_U P7S_UO Spoleczne: K_K02 uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystaniem z wiedzy eksperckiej w razie trudności P7U_K P7S_KK K_K03 do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania gospodarcze oraz odpowiedzialnego pełnienia w nich różnych ról P7U_K P7S_KO |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Czerniak, Anna Rakowska | |
Prowadzący grup: | Anna Rakowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-25 - 2026-06-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Czerniak, Anna Rakowska | |
Prowadzący grup: | Anna Rakowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.