Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tworzenie i ewaluacja materiałów dydaktycznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-TEMD-A.N-1S.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Tworzenie i ewaluacja materiałów dydaktycznych
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Zajęcia modułowe przeznaczone dla osób uczęszczających na seminarium dydaktyczne.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Konwersatorium - 30h

Konsultacje indywidualne - 2h


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie do zajęć: 12h

Przygotowanie do zaliczeń/egzaminów: 20h

Przygotowanie projektu: 12h

Studiowanie literatury przedmiotu: 14h

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Końcowe zaliczenie pisemne: K_W08, K_U07

Projekt polegający na przygotowaniu karty pracy z wybranego obszaru językowego wraz z instrukcją dla nauczyciela: K_U01, K_U04, K_U07

Aktywność: K_K04, K_K03


Pełny opis:

Przedmiot obejmuje tematykę tworzenia i ewaluacji materiałów wykorzystywanych w kształceniu językowym. Celem ogólnym jest przyswojenie wiedzy o rodzajach materiałów dydaktycznych, a także o procesach związanych z ich pisaniem, analizowaniem, ocenianiem, jak również efektywnym wykorzystywaniem podczas zajęć dydaktycznych. Poprzez studiowanie literatury przedmiotu, uczestnictwo w konwersatoriach oraz przygotowanie projektu o charakterze praktycznym studenci uczą się umiejętności krytycznej analizy oraz świadomej selekcji dostępnych materiałów dydaktycznych, adaptowania tekstów autentycznych do wieku, poziomu językowego i indywidualnych potrzeb uczniów, a także tworzenia i wykorzystywania różnorodnych materiałów dydaktycznych w nauczaniu języka obcego.

Literatura:

Harwood, N., ed. (2010). English Language Teaching Materials. Theory and Practice. New York: CUP.

Moon, J. (2000). Children Learning English. Oxford: Macmillan Education.

Pinter, Annamaria. (2006). Teaching Young Language Learners. Oxford: OUP.

Sherman, J. (2003). Using Authentic Video in the Language Classroom. New York: CUP.

Tomlinson, B., ed. (2003). Developing Materials for Language Teaching. London: Continuum.

Tomlinson, B., ed. (2011). Materials Development in Language Teaching. Cambridge: CUP.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1: Student zna podstawowe metodologie, tradycje, szkoły, i procedury zadań związanych z analizą, opisem i interpretacją wytworów anglojęzycznego obszaru kulturowego - K_W08

Umiejętności:

U1: Student potrafi zdobywać wiedzę z zakresu problematyki językoznawczej poprzez wyszukiwanie, analizowanie, wartościowanie, i kategoryzowanie informacji z wykorzystaniem źródeł tradycyjnych i elektronicznych, w tym także przy użyciu różnych technologii informacyjnych - K_U01

U2: Student posiada podstawowe umiejętności organizacyjne w postaci doboru metod i narzędzi w celu planowania i realizacji zadań związanych z wykonywaniem pracy zawodowej - K_U04

U3: Student potrafi przeprowadzić w języku angielskim krytyczną analizę i interpretację podstawowych wytworów anglojęzycznego obszaru kulturowego w odniesieniu do zjawisk językowych, w tym do kognitywnych uwarunkowań użycia języka, z zastosowaniem metod właściwych dla refleksji humanistycznej - K_U07

Kompetencje społeczne:

K1: Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania - K_K03

K2: Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu - K_K04

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Jarosz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Jarosz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-b5331d677 (2024-12-19)