Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konstruowanie przekazu medialnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-PM-LS-KPM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konstruowanie przekazu medialnego
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

konwersatorium 15

konsultacje 5


Praca własna studenta (bez udziału nauczyciela akademickiego)

przygotowywanie samodzielnych prac 20

samodzielne dokonywanie poprawek w pracach 10

studiowanie literatury i materiałów dostarczanych przez prowadzącego 10

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Samodzielne prace wykonane przez studenta poza zajęciami. W01, W05, W09, W10, W11, W14, W18, U05, U09, U10, U11, U16, U17.


Aktywność na zajęciach. K01, K02,_K03. K05, K07. K09, K12.


WAŻNE: terminowe dostarczanie prac okresowych (w liczbie 3-4)






Pełny opis:

Zajęcia odbywają się w trybie stacjonarnym.

W szczególnych okolicznościach prowadzone są on-line, z wykorzystaniem MS Teams, wirtualnego kampusu i USOS.

Zajęcia mają zasadniczo charakter praktyczny; obejmują podstawowe etapy przygotowania "uniwersalnego" przekazu medialnego: od etapu poszukiwania tematu do etapu gotowego materiału; koncentrują się na gatunkach informacyjnych; zwraca się uwagę na treść i formę przekazu.

Literatura:

S. Allan, Kultura newsów, Kraków 2004

Z. Bauer, E. Chudziński (red.), Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków 2000 (i wydania późniejsze)

M. Chyliński, S. Russ-Mohl, Dziennikarstwo, Warszawa 2007

L. Olszański, Dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2006

W. Pisarek, O mediach i języku, Kraków 2007

K. Wolny-Zmorzyński, A. Kaliszewski, W. Furman, Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język, Warszawa 2006

Codzienna prasa ogólnopolska i lokalna (lubelska) - także on-line.

Programy informacyjne w telewizji i radio (także on-line).

Informacyjne i publicystyczne portale internetowe.

Miesięcznik "Press".

Efekty uczenia się:

Wiedza

K_W01. Student ma elementarną wiedzę o roli mediów i dziennikarzy w życiu społecznym. S1A_W01

K_W05. Student zna podstawowe reguły związane z tworzeniem informacji medialnych. S1A_W04

K_W09. Student potrafi korzystać z podstawowych narzędzi komunikacji medialnej. S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W08

K_W10, W11. Student ma podstawową wiedzę dotyczącą gatunków dziennikarskich i medialnych. S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W08, S1A_W11

K_W14. Student rozumie znaczenie pracy zespołowej, ale jednocześnie rozumie znaczenie samodzielności i osobistej odpowiedzialności w pracy dziennikarskiej. S1A_W05, S1A_W11

W18. Student zna podstawowe metody dziennikarskie pozyskiwania i weryfikowania informacji. S1A_W06

Umiejętności

K_U05. Student umie zastosować "klasyczne" reguły konstrukcji dziennikarskiego przekazu medialnego. S1A_U05

K_U09. Student potrafi zastosować różnorakie narzędzia w przygotowaniu przekazu medialnego. S1A_U06

K_U10. Student potrafi zweryfikować źródła informacji i wiedzy. S1A_U02, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08

K_U11. Student potrafi zastosować i wykorzystać w praktyce podstawową wiedzę (typu know-how) w produkcji przekazów medialnych. S1A_U06, S1A_U07

K_U16. Student potrafi sformułować krytyczne opinie w przekazie dziennikarskim i je uzasadnić. S1A_U05, S1A_U06, S1A_U09, S1A_U10

K_U17. Student potrafi korzystać ze źródeł informacji i dokonać ich elementarnej weryfikacji. S1A_U05, S1A_U06, S1A_U09, S1A_U10.

Kompetencje społeczne

K_K01. Student umie pracować w zespole i rozumie znaczeniem sens i cel współpracy. S1A_K02, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07

K_K02. Student nabywa odporności na stres, uzasadnioną i nieuzasadnioną krytykę. S1A_K02, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07

K_K03. Student rozwija zdolności twórczego myślenia; umie łączyć indywidualizm z pracą zespołową. S1A_K01, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07

K_K05. Student ma świadomość znaczenia mediów w życiu społecznym, szczególnie w strukturach państwa demokratycznego. S1A_K04

K_K07. Student ma osobowość otwartą - na innych ludzi, nowe idee i nowe doświadczenia; jest gotowy na aktywnego włączania się w działania w różnych sferach życia publicznego. S1A_K02, S1A_K04, S1A_K05

K_K09. Student wie, że język (w mowie i piśmie) jest podstawowym , ale nie jedynym narzędziem komunikacji człowieka. S1A_K04

K_K12. Student ma świadomość konieczności stałego podwyższania poziomu kompetencji zawodowych. S1A_K01, S1A_K06, S1A_K07

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jan Pleszczyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-f5e494f9d (2025-04-10)