Konstruowanie przekazu medialnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-PM-LS-KPM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konstruowanie przekazu medialnego |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) konwersatorium 15 konsultacje 5 Praca własna studenta (bez udziału nauczyciela akademickiego) przygotowywanie samodzielnych prac 20 samodzielne dokonywanie poprawek w pracach 10 studiowanie literatury i materiałów dostarczanych przez prowadzącego 10 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Samodzielne prace wykonane przez studenta poza zajęciami. W01, W05, W09, W10, W11, W14, W18, U05, U09, U10, U11, U16, U17. Aktywność na zajęciach. K01, K02,_K03. K05, K07. K09, K12. WAŻNE: terminowe dostarczanie prac okresowych (w liczbie 3-4) |
Pełny opis: |
Zajęcia odbywają się w trybie stacjonarnym. W szczególnych okolicznościach prowadzone są on-line, z wykorzystaniem MS Teams, wirtualnego kampusu i USOS. Zajęcia mają zasadniczo charakter praktyczny; obejmują podstawowe etapy przygotowania "uniwersalnego" przekazu medialnego: od etapu poszukiwania tematu do etapu gotowego materiału; koncentrują się na gatunkach informacyjnych; zwraca się uwagę na treść i formę przekazu. |
Literatura: |
S. Allan, Kultura newsów, Kraków 2004 Z. Bauer, E. Chudziński (red.), Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków 2000 (i wydania późniejsze) M. Chyliński, S. Russ-Mohl, Dziennikarstwo, Warszawa 2007 L. Olszański, Dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2006 W. Pisarek, O mediach i języku, Kraków 2007 K. Wolny-Zmorzyński, A. Kaliszewski, W. Furman, Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język, Warszawa 2006 Codzienna prasa ogólnopolska i lokalna (lubelska) - także on-line. Programy informacyjne w telewizji i radio (także on-line). Informacyjne i publicystyczne portale internetowe. Miesięcznik "Press". |
Efekty uczenia się: |
Wiedza K_W01. Student ma elementarną wiedzę o roli mediów i dziennikarzy w życiu społecznym. S1A_W01 K_W05. Student zna podstawowe reguły związane z tworzeniem informacji medialnych. S1A_W04 K_W09. Student potrafi korzystać z podstawowych narzędzi komunikacji medialnej. S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W08 K_W10, W11. Student ma podstawową wiedzę dotyczącą gatunków dziennikarskich i medialnych. S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W08, S1A_W11 K_W14. Student rozumie znaczenie pracy zespołowej, ale jednocześnie rozumie znaczenie samodzielności i osobistej odpowiedzialności w pracy dziennikarskiej. S1A_W05, S1A_W11 W18. Student zna podstawowe metody dziennikarskie pozyskiwania i weryfikowania informacji. S1A_W06 Umiejętności K_U05. Student umie zastosować "klasyczne" reguły konstrukcji dziennikarskiego przekazu medialnego. S1A_U05 K_U09. Student potrafi zastosować różnorakie narzędzia w przygotowaniu przekazu medialnego. S1A_U06 K_U10. Student potrafi zweryfikować źródła informacji i wiedzy. S1A_U02, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 K_U11. Student potrafi zastosować i wykorzystać w praktyce podstawową wiedzę (typu know-how) w produkcji przekazów medialnych. S1A_U06, S1A_U07 K_U16. Student potrafi sformułować krytyczne opinie w przekazie dziennikarskim i je uzasadnić. S1A_U05, S1A_U06, S1A_U09, S1A_U10 K_U17. Student potrafi korzystać ze źródeł informacji i dokonać ich elementarnej weryfikacji. S1A_U05, S1A_U06, S1A_U09, S1A_U10. Kompetencje społeczne K_K01. Student umie pracować w zespole i rozumie znaczeniem sens i cel współpracy. S1A_K02, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07 K_K02. Student nabywa odporności na stres, uzasadnioną i nieuzasadnioną krytykę. S1A_K02, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07 K_K03. Student rozwija zdolności twórczego myślenia; umie łączyć indywidualizm z pracą zespołową. S1A_K01, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07 K_K05. Student ma świadomość znaczenia mediów w życiu społecznym, szczególnie w strukturach państwa demokratycznego. S1A_K04 K_K07. Student ma osobowość otwartą - na innych ludzi, nowe idee i nowe doświadczenia; jest gotowy na aktywnego włączania się w działania w różnych sferach życia publicznego. S1A_K02, S1A_K04, S1A_K05 K_K09. Student wie, że język (w mowie i piśmie) jest podstawowym , ale nie jedynym narzędziem komunikacji człowieka. S1A_K04 K_K12. Student ma świadomość konieczności stałego podwyższania poziomu kompetencji zawodowych. S1A_K01, S1A_K06, S1A_K07 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jan Pleszczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.