Język angielski z elementami języka specjalistycznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PE.LS.5/7a |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski z elementami języka specjalistycznego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.jezyki.umcs.pl |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka na poziomie B1 |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe ( z udziałem nauczyciela akademickiego ): 30 godz. na sem. - KW stacjonarnie Godziny niekontaktowe: ( praca własna studenta ): 30 godz na sem. -przygotowanie do zajęć -przygotowanie do testów -studiowanie literatury Liczba punktów ECTS dla 30 godzin kontaktowych - 1 Liczba punktów ECTS dla 30 godzin niekontaktowych - 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu – 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Sposób weryfikacji efektów kształcenia: W1, W2, W3 - Kolokwia i testy śródsemestralne, karta oceny wypowiedzi studenta, karta oceny aktywności studenta, egzamin pisemny U4, U5, U6, U7 - Kolokwia i testy śródsemestralne, karta oceny wypowiedzi studenta, karta oceny aktywności studenta, egzamin pisemny K8, K9, K10 -Kolokwia i testy śródsemestralne, karta oceny wypowiedzi studenta, karta oceny aktywności studenta, egzamin pisemny |
Pełny opis: |
Moduł języka ogólnego z elementami języka specjalistycznego jest przeznaczony dla studentów na poziomie średnio-zaawansowanym. Zajęcia mają na celu doskonalenie i rozwijanie sprawności językowych studenta w zakresie: wypowiedzi ustnych (opis wydarzeń i zjawisk, wyrażanie opinii, wypowiedzi na tematy związane z zainteresowaniami , życiem codziennym, uczuciami, doświadczeniami, planami osobistymi i zawodowymi oraz dyskusje na tematy ogólne i specjalistyczne), rozumienia i interpretowania tekstu czytanego (teksty ogólne oraz pedagogiczne), rozumienia ze słuchu oraz wypowiadania się na tematy ogólne i specjalistyczne w ramach różnych form komunikacji pisemnej. Jednocześnie lektorat utrwali i rozszerzy wiadomości z zakresu gramatyki i leksyki języka angielskiego oraz rozwinie znajomość wybranych aspektów języka specjalistycznego. Po zakończeniu kursu student osiągnie poziom B2 wg standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. |
Literatura: |
C. Latham-Koening, C. Oxenden, English File Upper Intermediate , 4th Edition, Student's Book, Oxford University Press Longman Dictionary of Contemporary English R. Murphy, "English Grammar in Use", Cambridge University Press Słowniczek terminów pedagogicznych Materiały przygotowane przez prowadzącego |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 01 Absolwent ma uporządkowaną wiedzę z zakresu sprawności językowych, takich jak rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, formułowanie wypowiedzi ustnych i pisemnych na poziomie B2. Zna i rozumie różnice między rejestrem formalnym i nieformalnym języka angielskiego (K_W01, K_W02, D.1/E.1.W2.) 02 Absolwent zna i rozpoznaje podstawowe terminy i wyrażenia specjalistyczne związane ze studiowaną dziedziną oraz wie jak je stosować (K_W02, D.1/E.1.W4.) 03 Absolwent ma wiedzę na temat wybranych aspektów życia, obyczajowości i kultury krajów obszaru danego języka obcego (K_W03, K_W04, K_W05, D.1/E.1.W13. ) UMIEJĘTNOŚCI 04 Absolwent potrafi analizować i interpretować treści zawarte w materiałach źródłowych oraz formułować opinie i brać udział w dyskusjach na ich temat (K_U01, K_U04, K_U05, D.1/E.1.U3.) 05 Absolwent posiada umiejętności wykorzystania poznanych w toku zajęć zagadnień gramatyczno-leksykalnych w nowym kontekście językowym (K_U02 K_U05, D.1/E.1.U5.) 06 Absolwent rozumie i jest w stanie skomentować uproszczone teksty specjalistyczne w języku obcym (K_U05, B.2.U6.) 07 Absolwent potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, także przy użyciu nowoczesnych technologii, w celu rozwijania swojej wiedzy i umiejętności (K_U06, K_U07, B.2.U2.) KOMPETENCJE SPOŁECZNE 08 Absolwent rozumie konieczność stałego samokształcenia i samodoskonalenia w zakresie kompetencji językowych (K_K01, B.2.K3.) 09 Absolwent przestrzega zasad właściwego zachowania w czasie pracy zespołowej. Odnosi się z szacunkiem do poglądów i wartości wyznawanych przez innych (K_K02, K_K03, B.2.K4.) 10 Absolwent ma świadomość znaczenia języka obcego dla poszerzania wiedzy, podnoszenia kwalifikacji zawodowych i własnego rozwoju intelektualnego (K_K01, K_K04, B.2.K3.) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabella Niewiadoma | |
Prowadzący grup: | Izabella Niewiadoma | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Szymańska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Szymańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Krajka | |
Prowadzący grup: | Anna Krajka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.