The practice of social research
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-FTP-25Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | The practice of social research |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Socjologii |
Grupy: |
Zajęcia fakultatywne Kreatywność i projektowanie społeczne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu nauk społecznych |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 30h, 3 ECTS Konsultacje 2h Suma godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 32h Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 3 Godziny bezkontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury 5 Przygotowanie do egzaminu 5 Suma godzin bezkontaktowych 10 Liczba punktów ECTS za godziny bezkontaktowe 3 Suma punktów ECTS 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | K_W06, suma punktów ze znajomości artykułów K_W07, suma punktów ze znajomości artykułów K_U01, suma punktów z prezentacji oraz z dyskusji K_U02, suma punktów z prezentacji oraz z dyskusji K_K02, plusy za udział w dyskusji K_K03, plusa za udział w dyskusji K_K04, plusa za udział w dyskusji |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie zagadnień związanych z metodologią badań społecznych oraz zastosowaniem ich w konkretnych obszarach społecznych. W trakcie zajęć zostaną omówione podstawowe metody badań społecznych ( badani ilościowe oraz jakościowe, desk research) wraz z zastosowaniem i opracowaniem i zastosowaniem wybranych techniki i narzędzi badawczych. Ponadto zostaną omówione nowe trendy w badaniach społecznych oraz możliwości ich aplikacji w projektach społecznych. W trakcie semestru studenci będą samodzielnie przygotowywać projekt badawczy wraz analizą i interpretacją wyników badań. |
Literatura: |
Earl R. Babbie, The Basics of Social Research, Fourth Edition, Thomson Higher Education, Belmont, 2008. Wybrane artykuły |
Efekty uczenia się: |
K_W02; w pogłębionym stopniu terminologię, stanowiska i specyfikę metodologiczną filozoficznych, socjologicznych i psychologicznych badań nad kreatywnością i projektowaniem społecznym, jak również zachodzące między nimi powiązania i uwarunkowania – w zakresie wiedzy ogólnej oraz wybranej zaawansowanej wiedzy szczegółowej K_W04; w pogłębionym stopniu najważniejsze metody badawcze stosowane w wybranych naukach humanistycznych i społecznych, zasady formułowania i uzasadniania hipotez, techniki gromadzenia oraz przetwarzania informacji K_U02;zaplanować i przeprowadzić podstawowe badania, w tym sformułować problem i przetestować hipotezę naukową w zakresie danego problemu badawczego, dobrać właściwe metody oraz narzędzia badawcze, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne, w zakresie wybranej perspektywy badawczej odnośnie do kreatywności, komunikowania oraz projektowania społecznego K_U03;przygotowywać pisemne i ustne formy poprawnych metodologicznie, posiadających klarowną kompozycyjnie i uporządkowaną strukturę wypowiedzi na temat kreatywności i projektowania społecznego, a także innych wypowiedzi podejmujących ważne i aktualne kwestie społeczno-kulturowe K_K01; krytycznej oceny posiadanej wiedzy zawodowej i jej ustawicznego uzupełniania; rzetelnej analizy i oceny wiarygodności źródeł a także pozyskiwania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu K_K02; uznawania znaczenia wiedzy filozoficznej, socjologicznej i psychologicznej w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych w zakresie rozwijania kreatywności i projektowania społecznego w różnych ich wymiarach |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marzena Kruk | |
Prowadzący grup: | Marzena Kruk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.