Maria Curie-Sklodowska University - Central Authentication System
Strona główna

Selected issues of cognitive psychology (PSN)

General data

Course ID: F-K.126
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0223) Philosophy and ethics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Selected issues of cognitive psychology (PSN)
Name in Polish: Wybrane zagadnienia psychologii poznawczej (PSN)
Organizational unit: (in Polish) Instytut Filozofii
Course groups: (in Polish) Kognitywistyka I st. prz. wybieralne blok #PSN (sem. 3,5)
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 4.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Requirements:

(in Polish) Podstawowe informacje z zakresu psychologii ogólnej, dotyczące procesów uwagi, percepcji, pamięci i myślenia.

Hourly equivalents of ECTS credits:

(in Polish) 20

Verification method of learning outcomes:

(in Polish) ustne kolokwium

od cyklu kształcenia 2023/2024 pisemne kolokwium zaliczeniowe

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest pogłębienie wiedzy na temat procesów poznawczych oraz badań w zakresie psychologii poznawczej. Student zapozna się z modelami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi wynikami badań empirycznych w tych obszarach. Omawiana tematyka będzie prezentowana będzie w perspektywie interdyscyplinarnej.

Full description: (in Polish)

Przedmiot dostarczy studentowi wiedzy na temat przebiegu procesów uwagowych, percepcyjnych, pamięci i myślenia. Ukazane zostaną prawidłowości oraz dysfunkcje w przebiegu procesów poznawczych. Omówione zostaną przykłady poznawczego ujęcia (poznawcza teoria osobowości G. A. Kelly`ego, regulacyjna teoria osobowości J. Reykowskiego, poznawcza teoria emocji Schachtera i Singera).

Bibliography: (in Polish)

J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, t.2, PWN.

Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B., Wichary S. (2020) Psychologia poznawcza. Wydanie nowe. PWN

Learning outcomes: (in Polish)

Student zna prawidłowości przebiegu procesów poznawczych.

Student potrafi dokonać analizy czynników zewnętrznych zakłócających przebieg procesu percepcji i pamięci.

Student jest gotów wskazać uwarunkowania dysfunkcji procesów poznawczych.

Classes in period "Winter semestr 2024/25" (past)

Time span: 2024-10-01 - 2025-02-03
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Justyna Gerłowska
Group instructors: Justyna Gerłowska
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Maria Curie-Sklodowska University.
contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0