Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

The Sociology of Innovation

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: F-TS-25L
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: The Sociology of Innovation
Jednostka: Wydział Filozofii i Socjologii
Grupy: Zajęcia fakultatywne Kreatywność i projektowanie społeczne
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Basic knowledge in the field of social sciences

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

30h, 3 ECTS

Consultations 2h

Total number of hours with the participation of an academic teacher 32h

Number of ECTS credits with the participation of an academic teacher 3

Non-contact hours (student's own work)

Studying literature 5

Preparation to the exam 5

Total number of non-contact hours 10

Number of ECTS points for non-contact hours 3

Total number of ECTS points 3


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

K_W06, sum of points from knowledge of articles

K_W07, sum of points from knowledge of articles

K_U01, sum of points from the presentation and discussion

K_U02, sum of points from the presentation and discussion

K_K02, pluses for participating in the discussion

K_K03, plus for participating in the discussion

K_K04, plus for participating in the discussion


Pełny opis:

The subject will cover theoretical issues concerning the foundations of the social understanding of innovation and sustainable development and the implementation of its assumptions in policies conducted at the regional, national and international level.

In this context, the policies of the European Union will be compared with other areas of the world economy. As part of the seminar, the institutional and systemic conditions for the implementation of social innovations and the impact on society and development will also be discussed. The mechanisms of building and creating social innovations will be discussed on selected examples.

Moreover, the aim of the course is to study with the terminology and concepts used in the field of design and innovation and their practical application.

Literatura:

Compulsory literature:

1. Benford, R. D. and D. A. Snow (2000). Framing processes and social movements: An overview and assessment. Annual Review of Sociology 26 (1), 611–639.

2. Esquinas, M. F. (2021)Sociological perspectives on innovation: key research issues and interdisciplinary prospects, International Review of Sociology, 31 (3), 343-355.

3. Weisberg R.W., Creativity: Understanding Innovation in Problem Solving, Science, Invention, and the Arts. Hoboken, N.J: John Wiley & Sons, 2006.

4. European Commission, The Smart Guide to Service Innovation, 2012

5. Pigneur Y., Business Model Generation: A Handbook For Visionaries, Gamę Changers, And Challengers, Wiley, Eloboken, New Jersey

Supplementary literature:

LiteraPinto, J. K., & Slevin, D. P. (1988). Project Success: Definitions and Measurement Techniques.

Project Management Journal, 19(1), 67–72.

PMI (2000). A Guide to the Project Management Body of Knowledge. Newtown Square, PA: Project

Management Institute.

Turner, J.R. (1999) The handbook of project-based management: improving the processes for

achieving strategic objectives. 2nd ed. London : McGraw-Hil

1. Burt, R. (1991). Structural holes: The social structure of competition. Cambrdige, Massachusetts: Harvard University Press

2. Baldwin, C. Y. and K. B. Clark (2000, March). Design Rules, Vol. 1: The Power of Modularity. The MIT Press.

Efekty uczenia się:

K_W02; w pogłębionym stopniu terminologię, stanowiska i specyfikę metodologiczną filozoficznych, socjologicznych i psychologicznych badań nad kreatywnością i projektowaniem społecznym , jak również zachodzące między nimi powiązania i uwarunkowania – w zakresie wiedzy ogólnej oraz wybranej zaawansowanej wiedzy szczegółowej

K_W09; podstawowe zasady efektywnego działania w różnych obszarach życia społecznego, w tym zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości

K_U04; sprawnie komunikować się w języku specjalistycznym w obszarze zagadnień dotyczących różnych form kreatywności komunikowania oraz projektowania społecznego ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców

K_U08; rozwijać własne zdolności organizacyjne, kierując pracą zespołu oraz współpracując w zespołach interdyscyplinarnych

K_K02; uznawania znaczenia wiedzy filozoficznej, socjologicznej i psychologicznej w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych w zakresie rozwijania kreatywności i projektowania społecznego w różnych ich wymiarach

K_K05; myślenia i działania w sposób kreatywny i przedsiębiorczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marzena Kruk
Prowadzący grup: Marzena Kruk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0