Seminarium: Dziecko-umysł-język / Dziecko-język- kultura
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-SMK11-A.N-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium: Dziecko-umysł-język / Dziecko-język- kultura |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Przedmiot przeznaczony dla studentów wybierających moduł kształcenia dyplomowego w postaci seminarium i zajęć specjalizacyjnych w obszarze językoznawstwa. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 8 punktów ECTS = 240 godzin Godziny kontaktowe - realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Seminarium - 45h Konsultacje indywidualne - 2h Godziny niekontaktowe - praca własna studenta: Ogólne przygotowanie do zajęć: 38h Studiowanie literatury przedmiotu: 50h Przygotowanie do zajęć w kontekście pracy dyplomowej: 105h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Referat ustny z prezentacją multimedialną Praca licencjacka |
Pełny opis: |
This BA seminar will concentrate on selected issues related to teaching receptive skills and/or culture together with the subsystems of language to EFL students at lower and upper primary levels. The course will offer a theoretical introduction to reading and listening processes, teaching grammar, vocabulary pronunciation as well as intercultural competence. More specifically, it will cover a range of topics including the relationships between first and second language reading/listening, characteristics of higher-level and lower-level text processing skills, and strategic comprehension, ways of teaching language subsystems through different techniques and tools. Common myths about teaching receptive skills as well as subsytems of language to foreign language students will be also discussed. |
Literatura: |
• Brewster, Jean. 2002. The Primary English Teacher’s Guide. Penguin English • Gower, Roger, Diane Phillips, Steve Walters. 2005. Teaching Practice. A handbook for teachers in training. Macmillan • Halliwell, Susan. 1992. Teaching English in the Primary Classroom. Harlow: Longman • Harmer, Jeremy. 2001 (Third Edition). The Practice of English Language Teaching. Longman • Pinter, Annamaria. 2006. Teaching Young Language Learners. OUP • Szpotowicz, Magdalena & Szulc-Kurpaska, Małgorzata. 2009. Teaching English to Young Learners • Thornbury, Scott. 2002. How to Teach Vocabulary. Longman |
Efekty uczenia się: |
Wiedza W1: posiada uporządkowaną elementarną wiedzę z zakresu biologicznego, intelektualnego, i społecznego rozwoju dziecka w odniesieniu do procesów edukacyjnych, szczególnie zaś nauczania i uczenia się języka obcego na II etapie edukacji, w tym specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_W12, K_W13, K_W15 W2: dysponuje usystematyzowaną wiedzą dydaktyczną z zakresu teorii uczenia się i nauczania w odniesieniu do języka angielskiego jako języka obcego na II etapie edukacji - K_W14 U1: wykazuje się umiejętnością wykorzystywania wiedzy teoretycznej do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły, przede wszystkim do diagnozowania potrzeb uczniów, analizowania i prognozowania sytuacji edukacyjnych związanych z nauczaniem języka angielskiego jako języka obcego na II etapie edukacji - K_U14, K_U16 U2: posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku angielskim na podstawie wybranej literatury - K_U13 K1: wykazuje odpowiedzialną aktywność, podejmuje zobowiązania i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela - K_K09 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Jarosz, Anna Kiszczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Jarosz, Małgorzata Krzemińska-Adamek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.