Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium: Dziecko-umysł-język / Dziecko-język- kultura

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-SMK11-A.N-1S.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium: Dziecko-umysł-język / Dziecko-język- kultura
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 8.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Przedmiot przeznaczony dla studentów wybierających moduł kształcenia dyplomowego w postaci seminarium i zajęć specjalizacyjnych w obszarze językoznawstwa.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

8 punktów ECTS = 240 godzin



Godziny kontaktowe - realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Seminarium - 45h

Konsultacje indywidualne - 2h



Godziny niekontaktowe - praca własna studenta:

Ogólne przygotowanie do zajęć: 38h

Studiowanie literatury przedmiotu: 50h

Przygotowanie do zajęć w kontekście pracy dyplomowej: 105h

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Referat ustny z prezentacją multimedialną

Praca licencjacka

Pełny opis:

This BA seminar will concentrate on selected issues related to teaching receptive skills and/or culture together with the subsystems of language to EFL students at lower and upper primary levels. The course will offer a theoretical introduction to reading and listening processes, teaching grammar, vocabulary pronunciation as well as intercultural competence. More specifically, it will cover a range of topics including the relationships between first and second language reading/listening, characteristics of higher-level and lower-level text processing skills, and strategic comprehension, ways of teaching language subsystems through different techniques and tools. Common myths about teaching receptive skills as well as subsytems of language to foreign language students will be also discussed.

Literatura:

• Brewster, Jean. 2002. The Primary English Teacher’s Guide. Penguin English

• Gower, Roger, Diane Phillips, Steve Walters. 2005. Teaching Practice. A handbook for teachers in training. Macmillan

• Halliwell, Susan. 1992. Teaching English in the Primary Classroom. Harlow: Longman

• Harmer, Jeremy. 2001 (Third Edition). The Practice of English Language Teaching. Longman

• Pinter, Annamaria. 2006. Teaching Young Language Learners. OUP

• Szpotowicz, Magdalena & Szulc-Kurpaska, Małgorzata. 2009. Teaching English to Young Learners

• Thornbury, Scott. 2002. How to Teach Vocabulary. Longman

Efekty uczenia się:

Wiedza

W1: posiada uporządkowaną elementarną wiedzę z zakresu biologicznego, intelektualnego, i społecznego rozwoju dziecka w odniesieniu do procesów edukacyjnych, szczególnie zaś nauczania i uczenia się języka obcego na II etapie edukacji, w tym specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_W12, K_W13, K_W15

W2: dysponuje usystematyzowaną wiedzą dydaktyczną z zakresu teorii uczenia się i nauczania w odniesieniu do języka angielskiego jako języka obcego na II etapie edukacji - K_W14

U1: wykazuje się umiejętnością wykorzystywania wiedzy teoretycznej do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły, przede wszystkim do diagnozowania potrzeb uczniów, analizowania i prognozowania sytuacji edukacyjnych związanych z nauczaniem języka angielskiego jako języka obcego na II etapie edukacji - K_U14, K_U16

U2: posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku angielskim na podstawie wybranej literatury - K_U13

K1: wykazuje odpowiedzialną aktywność, podejmuje zobowiązania i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela - K_K09

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Jarosz, Anna Kiszczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Jarosz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Jarosz, Małgorzata Krzemińska-Adamek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-308cda04f (2024-12-03)