Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka w klasach I-III SP, uczniowie z lekką niepełnosprawnością intelektualną (edukacja specjalna lub integracyjna)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PES.MSVII.Prk1-3N
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka w klasach I-III SP, uczniowie z lekką niepełnosprawnością intelektualną (edukacja specjalna lub integracyjna)
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

40 godz. - praktyki w placówce zgodnie z programem


10 godz. - przygotowanie scenariuszy prowadzonych zajęć i studium przypadku


10 godz. - przygotowanie dokumentacji praktyk



Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Wymagana dokumentacja - ocena formalna i merytoryczna

1. Deklaracja Praktykodawcy (opieczętowana i podpisana przez Dyrektora placówki, z pieczęcią placówki).

2. Dzienniczek praktyki ze wszystkimi wpisami potwierdzającymi wykonane prace wraz z potwierdzeniem odbycia praktyki przez opiekuna i dyrektora placówki i opinią opiekuna z ramienia szkoły (Zaświadczenie o odbytej praktyce) – z wymaganymi pieczęciami placówki, Dyrektora oraz podpisem opiekuna praktyki z ramienia placówki.

3. Sprawozdania z wybranych 5 godzin obserwowanych zajęć, potwierdzone podpisem Opiekuna z ramienia placówki.

4. Scenariusze wszystkich samodzielnie przeprowadzonych (lub współprowadzonych) zajęć, potwierdzone przez opiekuna praktyki z ramienia placówki.

5. Studium indywidualnego przypadku, podpisane przez opiekuna praktyki z ramienia szkoły.

Pełny opis:

Celem praktyki jest kształcenie kompetencji praktycznych studentów w zakresie poznania warsztatu pracy nauczycieli – nauczyciela wiodącego oraz pedagoga wspierającego w klasie integracyjnej i pracy nauczyciela w szkole specjalnej, umożliwiających nabywanie doświadczeń związanych z funkcjonowaniem szkół specjalnych i integracyjnych lub z oddziałami integracyjnymi w systemie oświaty i wychowania oraz przygotowanie do przejmowania funkcji wychowawczo-edukacyjnych wspomagających rozwój dzieci z zaburzeniami w rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną.

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy:

W1 Zna procedury organizacyjne, zakresy zadań pracowników i wie, jaką dokumentację placówka zobowiązana jest prowadzić w związku z kształceniem uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną K_W06 E.3I.W1

W2 Zna założenia pracy dydaktyczno-wychowawczej w klasach młodszych szkoły podstawowej specjalnej lub integracyjnej K_W06 E.3I.W2.

W zakresie umiejętności:

U1 Obserwuje i poprawnie rejestruje przebieg zajęć z uczniami klas początkowych szkole specjalnej lub integracyjnej, potrafi krytycznie analizować pracę nauczyciela, jego działania edukacyjno-wychowawcze, wyciągać z nich wnioski i dokonywać właściwej ewaluacji ich trafności, celowości i skuteczności w pracy z uczniami z lekką niepełnosprawnością intelektualną, K_U07, K_U10 E.3I.U2.

U2 Student potrafi dostosowywać swoje działania (metody pracy, środki dydaktyczne) do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną K_U05, K_U07, K_U10 E.3I.U4.

W zakresie kompetencji społecznych:

K1 Student współpracuje z opiekunem praktyki i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy i kompetencji zawodowych K_K01 E.3I.K1.

K2 Student dokonuje refleksyjnej i krytycznej samooceny własnej wiedzy oraz dąży do rozwijania własnych kompetencji niezbędnych w zawodzie nauczyciela, wykazuje się inicjatywą i aktywnością podczas realizowania powierzonych mu zadań K_K01 E.3I.K1.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka zawodowa, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Wójcik
Prowadzący grup: Magdalena Wójcik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-24
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka zawodowa, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Wójcik
Prowadzący grup: Magdalena Wójcik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0