Przedmiot fakultatywny: Negocjacje w resocjalizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSVI.7 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedmiot fakultatywny: Negocjacje w resocjalizacji |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=31666 |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawy z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i komunikacji. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Ćwiczenia 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 15 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 0,5 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Bieżące przygotowanie się do ćwiczeń 5 Studiowanie literatury przedmiotu 10 Łączna liczba godzin niekontaktowych 15 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 0,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | U01: ćwiczenia- praca zaliczeniowa K01: ćwiczenia- praca zaliczeniowa |
Pełny opis: |
Ćwiczenia (formuła warsztatowa) 1. Techniki negocjacyjne 2. Manipulacja – techniki i obrona 3. Negocjacje policyjne i więzienne 4. Mechanizmy negocjacji w syt. codziennych 5. Tajniki skutecznych negocjacji – komunikacja i radzenie sobie ze stresem 6. Negocjacje w zespole |
Literatura: |
W. Sambor, W. Skrobisz, D. Babrzyński, R. Łabędzki, 2009, „Scenariusze negocjacji biznesowych. Trening umiejętności” G. Krzyminiewska, 2018, „Techniki negocjacji. Materiały dydaktyczne” A. Horzyk, 2012, „Negocjacje. Sprawdzone strategie” A. Niemczyk, M. Kędzierski, 2014, „O negocjacjach i negocjatorach. Poradnik praktyka” R. Poklek, M. Chojnacka, 2017, „Negocjacje policyjne i więzienne” B. Lundén, L. Rosell, 2014, „Techniki negocjacji. Jak odnieść sukces w negocjacjach"; www.egospodarka.pl W.Ury, R.Fisher , 2016, „Dochodząc do TAK” E. Szejner, 2016, „Negocjuj kobieto” J. Rozenek, 2013, „Od półprzewodnika do Przewodnika” P. Dąbrowski, 1991, „Praktyczna teoria negocjacji” G. Załuski, 2017, „Negocjacyjne zoo. Strategie i techniki negocjacji w pigułce” M. Chmielecki, 2021, „Techniki negocjacji i wywierania wpływu” Korona K., 2017, Możliwości pracy z ofiarą i sprawcą przemocy w rodzinie w nadzorze kuratora sądowego, [w:] J. Frankowiak, E. Borys, L. Willan-Horla (red.), Prawno-instytucjonalne konteksty przeciwdziałania przemocy w rodzinie - wybrane zagadnienia, Konteksty przemocy, Zeszyt 4, Centrum Badań Społecznych UWM, Fundacja Inicjatywa Kobiet Aktywnych, Katedra UNESCO UWM, Olsztyn, s. 111- 121, [ISBN 978-83-63911-36-2]. Korona K., 2016, Pedagogiczne interwencje w resocjalizacji młodzieży społecznie nieprzystosowanej, [w:] W. Poleszak (red.), Wyzwania i zagrożenia adolescencji, INNOVATIO PRESS Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin, s. 361-371, [ISBN 978-83-64527-35-7]. Korona K., 2014, Korygowanie zaburzeń zachowania nieletnich- w stronę podejścia inkluzyjnego, [w:] L. Pytka, T. Zacharuk, E. Jówko (red.), Inkluzja społeczna jako remedium pedagogiczne w dobie kryzysu, Monografie nr 148, Uniwersytet Przyrodniczo- Humanistyczny w Siedlcach, Siedlce, s. 179-196, [ISSN 2038-4179]. Korona K., Trojanowska E., 2013, Kompetencje społeczne a style rozwiązywania konfliktów przyszłych pedagogów, [w:] J. Piekarski, Tomaszewska L., A. Głowala, M. Kamińska, Nowa jakość w edukacji?, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku, Płock, s.351-360, [ISBN 978-83-61601-22-7]. |
Efekty uczenia się: |
Student, który zaliczył przedmiot: U01: Absolwent potrafi: opisać złożone zjawiska i procesy z zakresu oddziaływań pedagogiki resocjalizacyjnej, posługując się fachową terminologią, zaplanować profesjonalne- indywidualne i grupowe- działania pomocowe, z uwzględnieniem zasad etycznych wykorzystuje posiadane umiejętności komunikacyjne w kontaktach z wychowankami, jak i innymi profesjonalistami udzielającymi im wsparcia, podejmuje działania we współpracy z innymi osobami, zmierzające do własnego rozwoju K_U02, K_U03, K_U04, K_U08, E.1R.U1., E.1R.U5. K01: Absolwent jest gotów do sprawowania funkcji i zadań statutowych: kuratorów rodzinnych, wychowawcy działu penitencjarnego lub pedagoga resocjalizacyjnego z uwzględnieniem zakresu kompetencji zawodowych i zasad etyki pracy na danym stanowisku oraz w pracy z podopiecznymi, jak również do autorefleksji nad rozwojem zawodowym K_K01, K_K03, E.1R.K1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Korona | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.