Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmiot fakultatywny: Negocjacje w resocjalizacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRE.LSVI.7
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przedmiot fakultatywny: Negocjacje w resocjalizacji
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Strona przedmiotu: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=31666
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawy z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i komunikacji.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Ćwiczenia 15

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 15

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 0,5


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Bieżące przygotowanie się do ćwiczeń 5

Studiowanie literatury przedmiotu 10

Łączna liczba godzin niekontaktowych 15

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 0,5


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 1

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

U01: ćwiczenia- praca zaliczeniowa

K01: ćwiczenia- praca zaliczeniowa

Pełny opis:

Ćwiczenia (formuła warsztatowa)

1. Techniki negocjacyjne

2. Manipulacja – techniki i obrona

3. Negocjacje policyjne i więzienne

4. Mechanizmy negocjacji w syt. codziennych

5. Tajniki skutecznych negocjacji – komunikacja i radzenie sobie

ze stresem

6. Negocjacje w zespole

Literatura:

W. Sambor, W. Skrobisz, D. Babrzyński, R. Łabędzki, 2009, „Scenariusze negocjacji biznesowych. Trening umiejętności”

G. Krzyminiewska, 2018, „Techniki negocjacji. Materiały dydaktyczne”

A. Horzyk, 2012, „Negocjacje. Sprawdzone strategie”

A. Niemczyk, M. Kędzierski, 2014, „O negocjacjach i negocjatorach. Poradnik praktyka”

R. Poklek, M. Chojnacka, 2017, „Negocjacje policyjne i więzienne”

B. Lundén, L. Rosell, 2014, „Techniki negocjacji. Jak odnieść sukces w negocjacjach"; www.egospodarka.pl

W.Ury, R.Fisher , 2016, „Dochodząc do TAK”

E. Szejner, 2016, „Negocjuj kobieto”

J. Rozenek, 2013, „Od półprzewodnika do Przewodnika”

P. Dąbrowski, 1991, „Praktyczna teoria negocjacji”

G. Załuski, 2017, „Negocjacyjne zoo. Strategie i techniki negocjacji w pigułce”

M. Chmielecki, 2021, „Techniki negocjacji i wywierania wpływu”

Korona K., 2017, Możliwości pracy z ofiarą i sprawcą przemocy w rodzinie w nadzorze kuratora sądowego, [w:] J. Frankowiak, E. Borys, L. Willan-Horla (red.), Prawno-instytucjonalne konteksty przeciwdziałania przemocy w rodzinie - wybrane zagadnienia, Konteksty przemocy, Zeszyt 4, Centrum Badań Społecznych UWM, Fundacja Inicjatywa Kobiet Aktywnych, Katedra UNESCO UWM, Olsztyn, s. 111- 121, [ISBN 978-83-63911-36-2].

Korona K., 2016, Pedagogiczne interwencje w resocjalizacji młodzieży społecznie nieprzystosowanej, [w:] W. Poleszak (red.), Wyzwania i zagrożenia adolescencji, INNOVATIO PRESS Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin, s. 361-371, [ISBN 978-83-64527-35-7].

Korona K., 2014, Korygowanie zaburzeń zachowania nieletnich- w stronę podejścia inkluzyjnego, [w:] L. Pytka, T. Zacharuk, E. Jówko (red.), Inkluzja społeczna jako remedium pedagogiczne w dobie kryzysu, Monografie nr 148, Uniwersytet Przyrodniczo- Humanistyczny w Siedlcach, Siedlce, s. 179-196, [ISSN 2038-4179].

Korona K., Trojanowska E., 2013, Kompetencje społeczne a style rozwiązywania konfliktów przyszłych pedagogów, [w:] J. Piekarski,

Tomaszewska L., A. Głowala, M. Kamińska, Nowa jakość w edukacji?, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku, Płock, s.351-360, [ISBN 978-83-61601-22-7].

Efekty uczenia się:

Student, który zaliczył przedmiot:

U01: Absolwent potrafi: opisać złożone zjawiska i procesy z zakresu oddziaływań pedagogiki resocjalizacyjnej, posługując się fachową terminologią, zaplanować profesjonalne- indywidualne i grupowe- działania pomocowe, z uwzględnieniem zasad etycznych wykorzystuje posiadane umiejętności komunikacyjne w kontaktach z wychowankami, jak i innymi profesjonalistami udzielającymi im wsparcia, podejmuje działania we współpracy z innymi osobami, zmierzające do własnego rozwoju K_U02, K_U03, K_U04, K_U08, E.1R.U1., E.1R.U5.

K01: Absolwent jest gotów do sprawowania funkcji i zadań statutowych: kuratorów rodzinnych, wychowawcy działu penitencjarnego lub pedagoga resocjalizacyjnego z uwzględnieniem zakresu kompetencji zawodowych i zasad etyki pracy na danym stanowisku oraz w pracy z podopiecznymi, jak również do autorefleksji nad rozwojem zawodowym K_K01, K_K03, E.1R.K1.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Korona
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0