Język angielski (sem. piąty)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | Z-GP.ANG(5) |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski (sem. piąty) |
Jednostka: | Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej |
Grupy: |
Język obcy dla gospodarki przestrzennej |
Strona przedmiotu: | http://www.cnc.umcs.lublin.pl |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie semestru czwartego |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Konwersatorium 30 Konsultacje 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 60 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do konwersatorium 30 Przygotowanie sie do kolokwiów 30 Łączna liczba godzin niekontaktowych 60 Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1-W3, U1-U5, K1, K2 - ocena bieżąca, prace zaliczeniowe, pisemne zaliczenie semestru, pisemny egzamin końcowy - ocena bieżąca (obecność i aktywny udział w zajęciach) - ocena z kolokwiów – testów śródsemestralnych (Units Tests) - ocena innych prac * ( np. wystąpienie ustne, prezentacja, domowa praca pisemna ) - pisemne zaliczenie semestru (Progress Test)* - pisemny egzamin końcowy ( po 4 semestrze lektoratu) * Opcja w zależności od grupy |
Pełny opis: |
120-godzinny kurs języka angielskiego, prowadzony w ramach lektoratu przez 4 semestry, w założeniu pozwala na osiągnięcie poziomu językowego B2 zgodnie ze standardami Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Zajęcia, w formie ćwiczeń, prowadzone są w formie stacjonarnej i odbywają się co tydzień w liczbie 2 jednostek lekcyjnych tygodniowo przez cztery kolejne semestry. Lektorat kończy się zaliczeniem na ocenę po każdym semestrze. Dodatkowo po czwartym semestrze istnieje konieczność przystąpienia do pisemnego egzaminu końcowego obejmującego zrealizowany materiał w zakresie języka ogólnego jak i specjalistycznego. Celem zajęć jest wyposażenie studenta w umiejętności językowe pozwalające na realizowanie zadań w przyszłym życiu zawodowym, poprzez doskonalenie i rozszerzenie znajomości gramatyki na danym poziomie oraz wprowadzenie słownictwa specjalistycznego, a także ćwiczenie sprawności językowych - czytania ze zrozumieniem, rozumienia ze słuchu, mówienia oraz , w mniejszym stopniu, pisania. Poprzez opracowywane tematy student zapoznaje się z szeroko pojętymi problemami współczesnego świata, zwłaszcza dotyczącymi środowiska przyrodniczego w kontekście zjawisk społeczno-gospodarczych oraz zagadnieniami związanymi ze specyfiką studiowanego kierunku. Zakres tematów obejmuje: zagadnienia z dziedziny współczesnej nauki i technologii, wykorzystania zasobów naturalnych, rozwoju społeczno-gospodarczego, a także relacji międzyludzkich, talentu i kreatywności, różnorodności kultur, obyczajów i zachowań. Zaletą kursu jest oparcie go na podręczniku wiodącym LIFE wydanym przez National Geografic Learning i prezentującym poszczególne tematy przez pryzmat różnych kultur i miejsc na ziemi. Jednocześnie podręcznik porządkuje i utrwala znajomość najważniejszych zagadnień gramatyki języka angielskiego na poziomie B2. Tematyka specjalistyczna oparta jest na 2ch wybranych podręcznikach i przede wszystkim wprowadza słownictwo i wyrażenia związane ze studiowanym kierunkiem. |
Literatura: |
Podręcznik wiodący LIFE Upper-intermediate, Paul Dummett, John Hughes, Helen Stephenson, National Geographic Learning, 2013. ISBN: 978-1-133-31572-8 – rozdziały 1 – 9 Język specjalistyczny Environmental Engineering, Virginia Evans, Jenny Dooley, Express Publishing 2013, ISBN: 978-1-4715-1611-5 Unit 13: Resources Unit 15: Atmospheric Change Unit 1: Risk Assessment Unit 2: Population, Environment and Resources 1 Unit 3: Population, Environment and Resources 2 Unit 4: Urbanization Unit 5: Water Use and Polution Unit 10: Waste Management 1 Unit 13: Disaster Response Unit 14: Land Reclamation and Restoration Unit 15: Water Reclamation and Restoration Geo-English. Język angielski dla studentów geodezji i inżynierii środowiska, Czerw, B. Durlik, M. Hryniewicz, Wydawnictwo AGH. ISBN 978-83-7464-356-6 Unit 2: Geodesy Unit 4: Cartography Unit 5: Map Types Unit 6: Map Symbology Unit 7: Career Opportunities in Modern Cartography Geography, K. Kelly, Macmillan, ISBN 978-0-230-71976-7 Unit 7: Working with visuals |
Efekty uczenia się: |
Umiejętności: K_U18 Prezentuje na forum publicznym problemy, poglądy i wnioski przedstawiane w literaturze oraz wyniki własnej pracy badawczej w języku polskim z zastosowaniem podstawowej terminologii w języku obcym. P1P_U02 K_U18 Rozumie literaturę z zakresu gospodarki przestrzennej, opublikowana w języku polskim; czyta ze zrozumieniem nieskomplikowane teksty (także dokumenty oficjalne) w języku obcym P1P_U02 K_23 Posiada umiejętności językowe w zakresie gospodarki przestrzennej, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego P1P_U12 Kompetencje społeczne: K_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób P1P_K01 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.