Filozofia dla kognitywistów [F-K.91]
Semestr zimowy 2021/2022
Konwersatorium,
grupa nr 4
Przedmiot: | Filozofia dla kognitywistów [F-K.91] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [21/22Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 16:45 - 18:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Tomasz Walczyk | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Arystoteles, Zachęta do filozofii 2. Platon, Państwo (księga siódma), 3. Epikur, List do Herodota. [w:] Diogenes Laertios, Żywoty i poglądy słynnych filozofów, ks. X 4. R. Descartes, Rozprawa o metodzie 5. G. W. F. Leibniz, Zasady filozofii, czyli monadologia 6. J. Locke, Rozważania dotyczące rozumu ludzkiego, księga II 7. G. Berkeley, Trzy dialogi między Hylasem i Filonousem (Dialog pierwszy) 8. D. Hume, Badania dotyczące rozumu ludzkiego, (II O pochodzeniu idei, III O kojarzeniu się idei, IV Wątpliwości sceptyczne dotyczące czynności rozumu) 9. I. Kant, Krytyka czystego rozumu, t. 1 (O przestrzeni, O czasie) 10. E. Husserl, Idea fenomenologii 11. V. v. O. Quine, O tym, co istnieje, [w:] Z punktu widzenia logiki 12. S. Lem, Summa technologiae 13. K. R. Popper, Epistemologia bez podmiotu poznającego, [w:] Wiedza obiektywna, PWN, Warszawa 1992. 14. J. Searle, Umysł, mózg i nauka (1. Problem psychofizyczny, 2. Czy komputery mogą myśleć?), Warszawa 1995. 15. A. Clark, D. Chalmers, Umysł rozszerzony. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne 2. Arystoteles, Zachęta do filozofii 3. Platon, Państwo (księga siódma), 4. Epikur, List do Herodota 5. R. Descartes, Rozprawa o metodzie 6. G. W. F. Leibniz, Zasady filozofii, czyli monadologia 7. J. Locke, Rozważania dotyczące rozumu ludzkiego 8. G. Berkeley, Trzy dialogi między Hylasem i Filonousem 9. D. Hume, Badania dotyczące rozumu ludzkiego 10. I. Kant, Krytyka czystego rozumu 11. E. Husserl, Idea fenomenologii 12. V. v. O. Quine, O tym, co istnieje 13. Zagadnienia filozoficzne w twórczości Stanisława Lema. 14. K. R. Popper, Epistemologia bez podmiotu poznającego. 15. J. Searle, Umysł, mózg i nauka |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
analiza tekstu źródłowego dyskusja |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność studentów podczas konwersatoriów. Możliwe sprawdzanie stanu przygotowania studentów do zajęć w formie ustnej lub pisemnej. Kolokwia podsumowujące poszczególne działy na zajęciach. Praca pisemna w formie eseju. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
zajęcia stacjonarne, prowadzi dr Walczyk |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.