Nauczanie wymowy angielskiej [H-NWA-A.N-1S.5]
Semestr zimowy 2022/2023
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Nauczanie wymowy angielskiej [H-NWA-A.N-1S.5] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [22/23Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 18 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Bryła-Cruz |
Literatura: |
1. Celce-Murcia, M., Brinton, D.M., and Goodwin, J. (1996) “Teaching Pronunciation: a Reference for Teachers of English to Speakers of Other Languages.” Cambridge 2. Kelly, G. (2000). “How to Teach Pronunciation.” Longman 3. Sobkowiak, W. (1996). “English Phonetics for Poles.” Bene Nati 4. Szpyra-Kozłowska, J. (2015) "Pronunciation in EFL Instruction: a Research-Based Approach." Multilingual Matters |
Zakres tematów: |
1. Dlaczego wymowa jest zaniedbywana w procesie nauczania języka angielskiego a istotność jej nauczania. 2. Tradycyjne metody i techniki wykorzystywane przy nauczaniu wymowy. 3. Korzyści płynące ze stosowania transkrypcji fonetycznej (IPA) i dlaczego nie można jej zastępować zwykłym zapisem ortograficznym. 4. Integrowanie nauczania wymowy z innymi sprawnościami językowymi i treściami podręcznika. 5. Nowoczesna technologia w nauczaniu wymowy (zasoby internetowe i aplikacje na komputer / telefon). 6. Poprawianie wymowy uczniów i ocena. |
Metody dydaktyczne: |
- prezentacja, objaśnienie (mini-wykład) - prezentacja multimedialna - dyskusja problemowa - rozwiązywanie problemu - studium przypadku - analiza materiałów dydaktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
- uzyskanie ponad 60% na teście końcowym - ocena ciągła na podstawie pracy na zajęciach, zaangażowania, przygotowania do zajęć, odrabiania pracy domowych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.