Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Eksperymentalne formy filmowe (PW) [H-PW-EFF-TCAK-2S.2] Semestr letni 2022/2023
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Eksperymentalne formy filmowe (PW) [H-PW-EFF-TCAK-2S.2]
Zajęcia: Semestr letni 2022/2023 [22/23L] (zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Michał Bobrowski
Literatura:

W kręgu neoawangardy – Warsztat Formy Filmowej, pod red. M. Bomanowskiej i A. Cichowicz, Muzeum Kinematografii w Łodzi, 2017.

"Kwartalnik Filmowy" nr. 82/2013 (Eksperyment. Film i sztuki audiowizualne).

R. Kluszczyński, Estetyka sztuki nowych mediów, (http://www.medialarts.pl/download/skrypty/Estetyka-sztuki-nowych-mediow.pdf)

Konrad Chmielecki, Estetyka intermedialności, Rabid, Kraków 2008

Piękno w sieci. Estetyka a nowe media, pod red. K. Wilkoszewskiej, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków 1999.

Pogranicza audiowizualności. Parateksty kina, telewizji i nowych mediów, pod red. A. Gwoździa, Universitas, Kraków 2010.

M. Giżycki, Walka o film artystyczny w międzywojennej Polsce, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1989.

D. Bordwell, K. Thompson, Film Art. Wprowadzenie/ Sztuka filmowa, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2010, rozdział "Film eksperymentalny", s.407-442.

Zakres tematów:

Celem kursu jest:

- poznanie głównych kierunków rozwoju kina awangardowego i eksperymentalnego

- rozpoznanie innowacyjnych, poszukujących form sztuki audiowizualnej (formy abstrakcyjne, nienarracyjne i trans-medialne, zjawiska pograniczne i hybrydalne, film eksperymentalny a nowe technologie produkcji i dystrybucji kultury)

- poznanie historii europejskiego i amerykańskiego kina eksperymentalnego i jej wpływu na twórczość współczesnych filmowców awangardowych

- przybliżenie sylwetek wybranych twórców kina eksperymentalnego (np. Theodore Ushev, Thomas Renoldner)

- dokonanie analiz i interpretacji wybranych filmów eksperymentalnych

Metody dydaktyczne:

Wykład problemowy, dyskusja problemowa, metody ekspozycje (fragmenty filmowe); e-learning (platforma Wirtualny Kampus)

Metody i kryteria oceniania:

obecność; aktywność i dyskusja na zajęciach; monitoring pracy na Wirtualnym Kampusie; esej zaliczeniowy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-f5e494f9d (2025-04-10)