Eksperymentalne formy filmowe (PW) [H-PW-EFF-TCAK-2S.2]
Semestr letni 2022/2023
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Eksperymentalne formy filmowe (PW) [H-PW-EFF-TCAK-2S.2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [22/23L]
(zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Michał Bobrowski |
Literatura: |
W kręgu neoawangardy – Warsztat Formy Filmowej, pod red. M. Bomanowskiej i A. Cichowicz, Muzeum Kinematografii w Łodzi, 2017. "Kwartalnik Filmowy" nr. 82/2013 (Eksperyment. Film i sztuki audiowizualne). R. Kluszczyński, Estetyka sztuki nowych mediów, (http://www.medialarts.pl/download/skrypty/Estetyka-sztuki-nowych-mediow.pdf) Konrad Chmielecki, Estetyka intermedialności, Rabid, Kraków 2008 Piękno w sieci. Estetyka a nowe media, pod red. K. Wilkoszewskiej, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków 1999. Pogranicza audiowizualności. Parateksty kina, telewizji i nowych mediów, pod red. A. Gwoździa, Universitas, Kraków 2010. M. Giżycki, Walka o film artystyczny w międzywojennej Polsce, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1989. D. Bordwell, K. Thompson, Film Art. Wprowadzenie/ Sztuka filmowa, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2010, rozdział "Film eksperymentalny", s.407-442. |
Zakres tematów: |
Celem kursu jest: - poznanie głównych kierunków rozwoju kina awangardowego i eksperymentalnego - rozpoznanie innowacyjnych, poszukujących form sztuki audiowizualnej (formy abstrakcyjne, nienarracyjne i trans-medialne, zjawiska pograniczne i hybrydalne, film eksperymentalny a nowe technologie produkcji i dystrybucji kultury) - poznanie historii europejskiego i amerykańskiego kina eksperymentalnego i jej wpływu na twórczość współczesnych filmowców awangardowych - przybliżenie sylwetek wybranych twórców kina eksperymentalnego (np. Theodore Ushev, Thomas Renoldner) - dokonanie analiz i interpretacji wybranych filmów eksperymentalnych |
Metody dydaktyczne: |
Wykład problemowy, dyskusja problemowa, metody ekspozycje (fragmenty filmowe); e-learning (platforma Wirtualny Kampus) |
Metody i kryteria oceniania: |
obecność; aktywność i dyskusja na zajęciach; monitoring pracy na Wirtualnym Kampusie; esej zaliczeniowy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.