Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczny przekład tekstów specjalistycznych 2. języka [H-PPTS2J-LS.T-2S.1] Semestr zimowy 2023/2024
Laboratorium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczny przekład tekstów specjalistycznych 2. języka [H-PPTS2J-LS.T-2S.1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2023/2024 [23/24Z] (zakończony)
Laboratorium [LB], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Edyta Załubiniak
Literatura:

1. Materiały własne;

2. Marschner H., Wzory umów i pism. Musterverträge und -schriftsätze, C.H. Beck 2007;

3. Artykuły z czasopism fachowych oraz czasopism i portali branżowych;

4. Autentyczne teksty funkcjonujące w obrocie gospodarczym prawnym;

5. Tekst aktów prawnych: Ustawa - Prawo zamówień publicznych, Prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne, Kodeks postępowania karnego;

5. Tekst Vergabe- und Vertragsordnung für Bauleistungen

Zakres tematów:

1. Korespondencja handlowa (np. zapytanie ofertowe, oferta, wezwanie do zapłaty itd.)

2. Prawo zamówień publicznych (np. ogłoszenie o zamówieniu publicznym, dokumentacja przetargowa, w tym m.in. specyfikacja istotnych warunków zamówienia, program funkcjonalno-użytkowy, dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, umowa o wykonanie zamówienia publicznego, regulacje VOB, FIDIC)

3. Dokumenty z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego ( np. program naprawczy, ugoda sądowa/pozasądowa, zgłoszenie wierzytelności, wniosek wierzyciela o orzeczenie zakazu prowadzenia działalności gospodarczej)

4. Dokumenty policyjne (np. Wniosek o ukaranie w postępowaniu zwyczajnym, protokół przyjęcia ustanego zawiadomienia o przestępstwie/wykroczeniu, notatki urzędowe, postanowienie o dopuszczeniu dowodu z opinii biegłego)

5. Dokumenty sądowe (np. Wezwanie sądowe, wniosek o stwierdzenie nabycia spadku, postanowienie sądu, akt oskarżenia, wyrok (rozwodowy), protokół z przesłuchania obwinionego/oskarżonego)

Metody dydaktyczne:

• ćwiczenia produkcyjne

• dyskusja dydaktyczna

• konsultacje

• korekta prac

• objaśnienie lub wyjaśnienie

• prelekcja

• metoda projektów

Metody i kryteria oceniania:

• bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność na zajęciach;

• zaliczone z wynikiem pozytywnym śródsemestralne pisemne/ustne testy kontrolne (w przypadku negatywnego wyniku testu Studentowi przysługuje prawo do maksymalnie 1 poprawy, przy czym ma on obowiązek zgłoszenia się do prowadzącej i poprawienia oceny negatywnej w terminie maksymalnie 2 tygodni w ramach konsultacji;

• obecność na zajęciach – dopuszczalne są maksymalnie 2 nieusprawiedliwione nieobecności. W przypadku pozostałych nieobecności Student ma obowiązek okazać stosowne zaświadczenie lekarskie lub odrobić nieobecność w nieprzekraczalnym terminie 2 tygodni od daty nieobecności w formie wyznaczonej przez prowadzącą w ramach konsultacji.

Uwagi:

AN

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3708b8fbb (2024-12-19)