Seminarium magisterskie [H-SMgr-TCAK-2S.1]
Semestr zimowy 2023/2024
Seminarium magisterskie,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [H-SMgr-TCAK-2S.1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/2024 [23/24Z]
(zakończony)
Seminarium magisterskie [SM], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | 8 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Smyk |
Literatura: |
Wymieniona w ogólnym opisie seminarium. Dziedzictwo kulturowe w XXI wieku - szanse i zagrożenia, red. M.A. Murzyn, J. Purchla, Kraków 2007. A. M. von Rohrscheidt, Interpretacja dziedzictwa w turystyce kulturowej. Konteksty, podmioty, zarządzanie, Poznań 2021. F. Tilden, Interpretacja dziedzictwa, Poznań 2019. J. Tunbridge, Zmiana warty. Dziedzictwo na przełomie XX i XXI wieku, Kraków 2018. Niematerialne dziedzictwo kulturowe w Polsce i jego , red. J. Adamowski i K. Smyk, Lublin - Warszawa 2013-2019 (t. 1-4). Ł. Gaweł, Szlaki dziedzictwa kulturowego, Kraków 2011. K. Zalasińska, Zalecenia dotyczące wdrożenia prawodawstwa UNESCO do polskiego porządku prawnego, Warszawa 2013. Polacy wobec dziedzictwa, Warszawa 2017. Dziedzictwo obok Mnie – poradnik zarządzania dziedzictwem w gminach, Warszawa 2017. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską. Gliwice 2007. Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa 2000. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 2005. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2012. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich. Krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej, Warszawa 2008. Literatura rozszerzająca wiedzę w zakresie poszczególnych tematów zostanie podana na zajęciach. |
Zakres tematów: |
Tematyka prowadzonych prac dotyczy na seminarium K. Smyk przede wszystkim szeroko rozumianego dziedzictwa kulturowego, niematerialnego w pierwszej kolejności. Seminarzystki i Seminarzyści mogą pisać klasyczne prace naukowe wg wytycznych Wydziału Filologicznego. Jednakże równie mile widziane są prace projektowe, w których wstęp teoretyczny (min. 15 stron znormalizowanego wydruku) stanowi naukowe opracowanie zagadnień niezbędnych do realizacji projektu wykorzystującego technologie cyfrowe. |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja, wykład podający, wykład poglądowy. Dyskusja dydaktyczna, objaśnianie, metoda przewodniego tekstu. Burza mózgów, prezentacja pracy przez studentów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Prace pisemne, prezentacje na zajęciach, obserwacja postępów studentów podczas zajęć i w zakresie tworzenia pracy i projektu magisterskiego. |
Uwagi: |
dr hab. Katarzyna Smyk prof. UMCS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.