Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja kulturowa [H-KK-KUL-1S.3] Semestr zimowy 2024/2025
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Komunikacja kulturowa [H-KK-KUL-1S.3]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/2025 [24/25Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 17
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Katarzyna Smyk
Literatura:

D. Glondys, M. Bednarczyk, Komunikacja międzykulturowa albo lepiej nie wychodź z domu, Kraków 2020.

J. Fiske, Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Astrum 2008.

Nauka o komunikowaniu. Podstawowe orientacje teoretyczne, red. B. Dobek-Ostrowska, Wrocław 2001.

M. Filipiak, Homo communicans. Wprowadzenie do teorii masowego komunikowania, Lublin 2003.

T. Goban-Klass, Rwący nurt mediów, 2020; Teoria komunikowania masowego, 2021 i inne.

J. Mikułowski Pomorski, Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Kraków 1999 i n.

S. Reynolds, D. Valentina, Komunikacja międzykulturowa, Warszawa 2009.

J. Mikułowski Pomorski, Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Kraków 1999.

Zakres tematów:

1-3. Komunikacja - definicja, elementy, poziomy

4-5. Cele, cechy typy komunikacji

6. Aspekty badań w nauce o komunikowaniu

7-8. Wymiary komunikacji - wymiary kultury

9-10. Wybrane typologie kultur (niskiego i wysokiego kontekstu, kolektywizm – indywidualizm, męska - żeńska, mono- i polichroniczna)

11-12. Komunikacja międzykulturowa - definicje, typy, wybrane teorie (np. teoria negocjowania twarzy)

13-14. Komunikowanie masowe

15. Podsumowanie kursu

Metody dydaktyczne:

wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny z pytaniami otwartymi

Z zakresu wykładów - 4-5 rozbudowanych pytań

Z zakresu konwersatorium - 4-5 rozbudowanych pytań.

Zagadnienia egzaminacyjne są podawane studentom na początku kursu i zamieszczone w zespole Teams dla zajęć.

Ocena części z wykładu - idzie do protokołu dot. wykładu

Max. 43 punktów

Min. 22 punkty na zaliczenie

22 – 26 pkt – 3,0

27 – 30 pkt – 3,5

31 – 35 pkt – 4,0

36 – 39 pkt – 4,5

40 – 43 pkt – 5,0

Ocena części z konwersatorium

Max. 43 punktów

Min. 22 punkty na zaliczenie

do USOS: podstawa oceny za kw PLUS uznanie aktywności

22 – 26 pkt – 3,0 daje -> 3,0 jako podstawę do zaliczenia kw

27 – 30 pkt – 3,5 -> 3,0

31 – 35 pkt – 4,0 -> 3,5

36 – 39 pkt – 4,5 -> 4,0

40 – 43 pkt – 5,0 -> 4,5

Ocena z całości egzaminu - idzie do protokołu egzaminu

Max. 86 punktów

Min. 44 punktów, żeby zaliczyć egzamin

44 – 54 pkt – 3,0

55 – 64 pkt – 3,5

65 – 74 pkt – 4,0

75 – 80 pkt – 4,5

81 – 86 pkt – 5,0

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0