Komunikacja kulturowa [H-KK-KUL-1S.3]
Semestr zimowy 2024/2025
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Komunikacja kulturowa [H-KK-KUL-1S.3] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [24/25Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | 17 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Smyk |
Literatura: |
S. P. Morreale, B. H. Spitzberg, J. K. Barge, Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, Warszawa 2008 (rozdziały 1 i 2). W. Pisarek, Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008 (rozdziały II i IV). E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003 (rozdział 23). W. Kawecki, Komunikacja medialno-kulturowa, Warszawa 2021, (rozdziały IV i VI). T. Białobłocki, J. Moroz, L. W. Zacher, M. Nowina-Konopka, Społeczeństwo informacyjne. Istota, rozwój, wyzwania, Warszawa 2006 (rozdział M. Nowiny Konopki). W. Gogołek, Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie i paradoksy, Warszawa 2010 (rozdział 5). M. Golka, Bariery w komunikowaniu i społeczeństwo (dez)informacyjne, Warszawa 2008 (rozdział 8). |
Zakres tematów: |
1. Pojęcie komunikacji. Założenia dotyczące komunikacji. 2. Modele komunikacji. 3. Modele kompetencji komunikacyjnej. 4. Czynniki kompetencji komunikacyjnej. 5. Wiedza – informacja - komunikacja w aspekcie społeczeństwa informacyjnego. 6. Determinizm technologiczny M. McLuhana. 7-8. Nowe media i nowa kultura medialna. 9-10. Wirtualność jako przestrzeń komunikacji. 11. Komunikacja i wartości w kulturze współczesnej. 12-13. Manipulacja w społeczeństwie informacyjnym. 14.Paradoksy komunikacji sieciowej. 15. Podsumowanie kursu. |
Metody dydaktyczne: |
praca z przewodnim tekstem, jego analiza, dyskusja dydaktyczna, prezentacje, studium przypadku; praca w grupach, z kartami pracy, powiązanymi z dyskusją w grupach i na forum |
Metody i kryteria oceniania: |
Pisemne kolokwium (egzamin z zakresu kolokwium) na koniec zajęć Ocena ciągła poziomu merytorycznego wykonywanych podczas zajęć zadań pisemnych i ustnych (udział w dyskusji; karty pracy realizowane w grupach i indywidualnie, omówienie wyników) , aktywność podczas zajęć Kolokwium składa się z 4-5 rozbudowanych pytań Zagadnienia do kolokwium z zakresu konwersatoriów podawane są studentom na początku kursu i zamieszczone w zespole Teams dla zajęć. Ocena kolokwium pisemnego dot. części z konwersatorium Max. 43 punktów Min. 22 punkty na zaliczenie do USOS: podstawa oceny za kw PLUS uznanie aktywności 22 – 26 pkt – 3,0 daje -> 3,0 jako podstawę do zaliczenia kw 27 – 30 pkt – 3,5 -> 3,0 31 – 35 pkt – 4,0 -> 3,5 36 – 39 pkt – 4,5 -> 4,0 40 – 43 pkt – 5,0 -> 4,5 Ocena ciągła - uznanie przygotowania merytorycznego do zajęć, udział merytoryczny w dyskusji, wykazanie się kompetencjami społecznymi: 5-12 plusów - podnosi ocenę o 0,5 stopnia 13 i więcej plusów - podnosi ocenę o 1 stopień |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.