Adiustacja i korekta [H-AK-ETR-1S.4]
Semestr letni 2024/2025
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Adiustacja i korekta [H-AK-ETR-1S.4] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/2025 [24/25L]
(w trakcie)
Laboratorium [LB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 13 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Damian Gocół |
Literatura: |
1. Gabryś-Sławińska M., Adiustacja i korekta tekstu, [w:] E-edytorstwo. Edytorstwo w świecie nowych mediów, red. P. Nowak, A. Wójtowicz, Lublin 2013, s. 199-245. 2. Nowy słownik ortograficzny PWN, pod red. E. Polańskiego, Warszawa 1996. 3. Wielki słownik poprawnej polszczyzny PWN, pod red. A. Markowskiego, Warszawa 2004. 4. Wodyk M., ABC redaktora technicznego. Poradnik, Warszawa 1994. 5. Wolańska E., Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora, Warszawa 2009. 6. Wolański A., Edycja tekstów, Warszawa 2007. 7. Wymagania techniczne tekstów i ilustracji oddawanych do składu oraz kilka słów o korekcie. Miniporadnik, 2008, oprac. P. Hrehorowicz, M. Puznet, wyd. 2, www.interline.com.pl. Literatura uzupełniająca: 1. Billingham J., Redagowanie tekstu, Warszawa 2006. 2. Dunin J., Wstęp do edytorstwa, Łódź 2003. 3. Krupa R., ABC komputerowo-drukarsko-wydawnicze, Kraków 2004. 4. Kruszewski W., Redakcja cytatu, [w:] E-edytorstwo. Edytorstwo w świecie nowych mediów, red. P. Nowak, A. Wójtowicz, Lublin 2013, s. 247-287. 5. Malinowska T., Syta L., Redagowanie techniczne książki, Warszawa 1977. 6. Nowe formy i normy, czyli poprawna polszczyzna w praktyce, red. K. Mosiołek-Kłosińska, Warszawa 2022. 7. Osuchowska B., Poradnik autora, tłumacza i redaktora, Warszawa 2005. 8. Polszczyzna na co dzień, pod red. M. Bańki, Warszawa. |
Zakres tematów: |
1. Zajęcia wprowadzające 2-3. Podstawy adiustacji i korekty 3-4. Przygotowanie tekstu do obróbki redakcyjnej 5-6. Ujednolicenie tekstu 7-8. Opracowanie i redagowanie materiałów uzupełniających tekst główny 9-10. Zróżnicowanie stylistyczne tekstów 11-12. Analiza estetyczno-wizualna 13-14. Norma a innowacja 15. Zajęcia podsumowujące |
Metody dydaktyczne: |
Metoda ćwiczeń praktycznych, dyskusja dydaktyczna z elementami heurezy, ewentualnie dodałbym: praca z tekstem; Weryfikowanie obecności i aktywności na zajęciach. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca bieżąca, wykonane prace, obecność i aktywność na zajęciach. Kryteria oceniania - zgodne z ogólnymi zasadami określonymi w procedurze wewnętrznej SJK WF UMCS. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.