Fakultety IF ogólne sem. letni 2017/18 (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Filozofii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
16/17Z - Semestr zimowy 2016/2017 16/17L - Semestr letni 2016/2017 20/21 - Rok akademicki 2020/2021 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
16/17Z | 16/17L | 20/21 | |||||
F-FEG-L-1S | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ważnym składnikiem współczesnych publikacji (drukowanych, elektronicznych) są elementy graficzne; rozwój oprogramowania umożliwia obecnie stworzenie profesjonalnej oprawy graficznej publikowanych treści w dość łatwy sposób; edytor GIMP umożliwia tworzenie i edycję grafiki rastrowej; podczas wykonywania praktycznych projektów zajęcia mają na celu zapoznanie z możliwościami tego edytora; istotne jest to, że GIMP jest objęty licencją GNU General Public License, co oznacza, że jest programem całkowicie darmowym, a w wielu zastosowaniach nie ustępuje oprogramowaniu komercyjnemu. |
|
||
F-FSSZ-FG-18L | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest analiza zjawiska skandalu artystycznego w kategoriach estetycznych i społecznych. Na wybranych przykładach z historii nowoczesnej sztuki podjęta będzie próba odpowiedzi na pytanie na ile skandal artystyczny wynika z wewnętrznej ewolucji form sztuki, na ile zaś jest pojęciową formą opresji wobec sztuki. Materiałem analiz będą wydarzenia artystyczne i zjawiska z pogranicza sztuki i kultury masowej, które na przestrzeni ostatnich lat wywoływały burzliwe debaty. Zapleczem teoretycznym będą koncepcje sztuki jako metafory epistemologicznej, teorie pola sztuki i estetyki performatywnej. |
|
||
F-FWSG-Z-2S |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Antyczne piśmiennictwo greckie przekazało nam dwie odmienne wizje starości – pozytywną i negatywną. Pierwsza łączy starość z mądrością, druga zaś ujmuje ją jako zaprzeczenie szeroko pojmowanej młodości. Ujęcie pozytywne bazuje na zasadzie, że młodzi winni okazywać starszym szacunek; mądrość zaś rozumie jako rezultat doświadczenia. Ujęcie negatywne wykorzystując lęk przed utratą młodości przekazuje obraz starości oznaczającej m.in.: utratę sprawności fizycznej i umysłowej, szacunku, czy lęk przed nadchodzącą śmiercią. Prezentowane analizy nawiązują do współczesnego ujęcia „starości” w naukach doświadczalnych i próbują odpowiedzieć na pytanie dlaczego nauki humanistyczne nie interesują się problemem starości. |
|
||