Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultety IF ogólne sem. letni 2017/18 (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Filozofii)

Jednostka: Instytut Filozofii Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: Fakultety IF ogólne sem. letni 2017/18
wybierz inną grupę zobacz plany zajęć tej grupy
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

16/17Z - Semestr zimowy 2016/2017
16/17L - Semestr letni 2016/2017
20/21 - Rok akademicki 2020/2021
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
16/17Z 16/17L 20/21
F-FEG-L-1S brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/2017
  • Laboratorium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Ważnym składnikiem współczesnych publikacji (drukowanych, elektronicznych) są elementy graficzne; rozwój oprogramowania umożliwia obecnie stworzenie profesjonalnej oprawy graficznej publikowanych treści w dość łatwy sposób; edytor GIMP umożliwia tworzenie i edycję grafiki rastrowej; podczas wykonywania praktycznych projektów zajęcia mają na celu zapoznanie z możliwościami tego edytora; istotne jest to, że GIMP jest objęty licencją GNU General Public License, co oznacza, że jest programem całkowicie darmowym, a w wielu zastosowaniach nie ustępuje oprogramowaniu komercyjnemu.

Strona przedmiotu
F-FSSZ-FG-18L brak brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/2021
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem wykładu jest analiza zjawiska skandalu artystycznego w kategoriach estetycznych i społecznych. Na wybranych przykładach z historii nowoczesnej sztuki podjęta będzie próba odpowiedzi na pytanie na ile skandal artystyczny wynika z wewnętrznej ewolucji form sztuki, na ile zaś jest pojęciową formą opresji wobec sztuki. Materiałem analiz będą wydarzenia artystyczne i zjawiska z pogranicza sztuki i kultury masowej, które na przestrzeni ostatnich lat wywoływały burzliwe debaty. Zapleczem teoretycznym będą koncepcje sztuki jako metafory epistemologicznej, teorie pola sztuki i estetyki performatywnej.

Strona przedmiotu
F-FWSG-Z-2S brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/2017
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Antyczne piśmiennictwo greckie przekazało nam dwie odmienne wizje starości – pozytywną i negatywną. Pierwsza łączy starość z mądrością, druga zaś ujmuje ją jako zaprzeczenie szeroko pojmowanej młodości. Ujęcie pozytywne bazuje na zasadzie, że młodzi winni okazywać starszym szacunek; mądrość zaś rozumie jako rezultat doświadczenia. Ujęcie negatywne wykorzystując lęk przed utratą młodości przekazuje obraz starości oznaczającej m.in.: utratę sprawności fizycznej i umysłowej, szacunku, czy lęk przed nadchodzącą śmiercią. Prezentowane analizy nawiązują do współczesnego ujęcia „starości” w naukach doświadczalnych i próbują odpowiedzieć na pytanie dlaczego nauki humanistyczne nie interesują się problemem starości.

Strona przedmiotu
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.1.0-c8539817a (2023-11-23)