Strona zajęć: |
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a610767a4693143729cf91115e8c6627f%40thread.tacv2/conversations?groupId=b5bbb4a5-a112-45c8-acd2-8b6aafe4b609&tenantId=80dbd34a-9b20-490b-ac49-035af103ab2b
|
Liczba godzin: |
30
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Egzamin |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: |
Metod weryfikacji efektów kształcenia:
zaliczenie – opisowe, testowe, ustne; K_W05, K_U04
egzamin; K_W05
przygotowanie prac, zadań, testów, w pracy grupowej i indywidualnej; K_U03, K_U04, K_K01, K_K04
|
Uwagi: |
Przedmiot prowadzony z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość
Przedmiot nie został uruchomiony
|
Literatura: |
Smółka P., Kompetencje społeczne: metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Wolters Kluwer Polsk, Warszawa 2016.
Sikorski W., Niewerbalna komunikacja interpersonalna, Difin, Warszawa 2018.
Król-Fijewska M., Spokojnie, łagodnie, bez lęku, W.A.B, Warszawa 2001.
Jedliński K., Trening interpersonalny, W.A.B., Warszawa 2001.
Nowak A., Stanek A., Kompetencje personalne i społeczne, Edicon, 2016.
Rakowska A., Kompetencje menedżerskie we współczesnych organizacjach, UMCS, Lublin 2007
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza:
Student zna i rozumie zasady współżycia społecznego z innymi podmiotami, przedsiębiorstwami, pracownikami, osobami fizycznymi. Student zna podstawy teoretyczne, teorie, metody i zasady właściwe dla kształtowania poprawnych relacji międzyludzkich. K_W05
Umiejętności:
Student potrafi odpowiednio dobierać i stosować metody i narzędzia do poprawnej komunikacji międzyludzkiej, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne. Student potrafi zrozumiale komunikować się, prezentować własne poglądy, dokonania, prace, uzasadniać swoje stanowisko, kierować dyskusją w grupie oraz oceniać stanowiska innych. Student potrafi kierować swoim postępowaniem w kontakcie z druga osobą. Student potrafi formułować i wyrażać zrozumiałe komunikaty. K_U03, K_U04
Kompetencje społeczne:
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, rozwiązywania pojawiających się problemów za zakresu komunikacji interpersonalnej oraz zasięgnięcia pomocy w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. Student jest gotów do upowszechniania etycznego zachowania przedsiębiorcy. K_K01, K_K04
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie testowe, opisowe z części teoretycznej zajęć, z wykorzystaniem platformy WK UMCS.
W celu uzyskania zaliczenia należy zdobyć 60% punktów.
Poprawa oceny - zaliczenie ustne z wykorzystaniem platformy MS Teams
|
Zakres tematów: |
Ogólna tematyka zajęć:
Kompetencje – rozumienie, typologie;
Kompetencje interpersonalne;
Komunikacja werbalna;
Komunikacja niewerbalna;
Grupy i zespoły – role, normy, fazy rozwoju;
Trening interpersonalny.
|
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia odbywają się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Zajęcia realizowane są poprzez platformę MS Teams, zaliczenie, kolokwium w wykorzystaniem platformy WK UMCS.
Wykorzystywane są wykłady informacyjne on-line, wideokonferencja grupowa, udostępnianie materiałów dydaktycznych, ćwiczenia i praca w grupach online, ćwiczenia symulacyjne, ćwiczenia indywidualne, dyskusja dydaktyczna online, prezentacja prac online.
|