Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rozwój kompetencji interpersonalnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PA-PB-RKI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Rozwój kompetencji interpersonalnych
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe, w tym:

ćwiczenia: 30

Łączna liczba godizn za godziny kontaktowe: 30

Liczba punków ECTS: 1


Praca własna studenta:

przygotowanie do ćwiczeń: 20

praca pisemna: 31

Łączna liczba godzin pracy własnej studenta: 51

Liczba punktów ECTS: 2


Łącznie godzin: 81

Łączna liczba punktów ECTS: 3


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1, K1 - Przygotowanie projektu

W1, U1, U2, K1 - Zadania indywidualne i grupowe




Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Jedliński K., Trening interpersonalny, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2011.

2. Dolna H., Doskonalenie kompetencji interpersonalnych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu M. Kopernika, Toruń 2010.

3. Andrew A.F., Doskonałe umiejętności interpersonalne, Rebis, Warszawa 2006.

Literatura uzupełniająca:

1. Hartley P., Komunikacja w grupie, Wydawncitwo Zysk i S-ka, Warszawa 2002.

2. Płuska K. , Mini-trening komunikacji interpersonalnej, Self-publishing, 2018.

3. Bojanowicz J., Trening interperosnalny w kształceniu akademickim, Edukacja – Technika – Informatyka”, 2018, nr 1/23.

4. Mellibruda J., Ja – Ty – My, Instytut Psychologii i Zdrowia PTP, Warszawa 2003.

5. Zaborowski Z., Trening interpersonalny. Podstawy teoretyczne - procesy - techniki, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 1997.

6. Adler R. B., et al., Interplay: The process of interpersonal communication. Holt, Rinehart, and Winston, 2018.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student zna kompetencje interpersonalne i rozumie potrzebę wykorzystania tej wiedzy w pracy przedsiębiorcy, K_W06

2.

Umiejętności:

1. Student potrafi samodzielnie analizować i oceniać kompetencje interpersonalne pracownika, K_U04

2. Student potrafi planować rozwój kompetencji interpersonalnych jako jednostki i członka zespołu, K_U07

Kompetencje:

1. Student jest gotów ocenić posiadaną wiedzą na temat kompetencji interpersonalnych, K_K01

2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Chmielewska-Muciek
Prowadzący grup: Dorota Chmielewska-Muciek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0