Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Morfo-składnia i semantyka H-MS-A.N-1S.2
Wykład (W) Semestr letni 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: egzamin w formie testu pisemnego
Literatura:

Langacker, Ronald W. 2008. Cognitive Grammar. A Basic Introduction. New York: Oxford University Press.

Langacker, Ronald W. 2013. Essentials of Cognitive Grammar. Oxford-New York: Oxford University Press.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna i rozumie zjawiska i terminologię gramatyki języka angielskiego w zakresie koniecznym do analizy konkretnych danych językowych (K_W01, K_W02)

Zna i rozumie najnowsze rozwiązania teoretyczne we współczesnym językoznawstwie, a zwłaszcza w gramatyce generatywnej i językoznawstwie kognitywnym w zakresie wystarczającym do analizy materiału językowego (K_W01)

Zna i rozumie podstawową anglojęzyczną terminologię stosowaną do analizy i opisu zjawisk językowych w ramach gramatyki generatywnej i językoznawstwa kognitywnego , co może zostać wykorzystane w przyszłej pracy dydaktycznej, zgodnie z wymaganiami ogólnymi wskazanymi w Podstawie Programowej przedmiotu język obcy nowożytny w zakresie szkoły podstawowej i czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum (K_W01, K_K02)

Umiejętności

Potrafi analizować strukturę i znaczenie podstawowych kategorii języka angielskiego z zastosowaniem anglojęzycznej terminologii językoznawczej w celu wykorzystania w przyszłej pracy dydaktycznej, zgodnie z wymaganiami ogólnymi wskazanymi w Podstawie Programowej przedmiotu język obcy nowożytny w zakresie szkoły podstawowej i czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum (K_U03, K_K01)

Potrafi analizować i interpretować zjawiska językowe, co będzie przydatne w przyszłej pracy dydaktycznej, zgodnie z wymaganiami ogólnymi wskazanymi w Podstawie Programowej przedmiotu język obcy nowożytny w zakresie szkoły podstawowej i czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum (K_U02, K_K02)

Kompetencje

Jest gotów pogłębiać wiedzę o języku, w tym szczególnie wiedzy o języku angielskim w celu wykorzystania jej w przyszłej pracy dydaktycznej, zgodnie z wymaganiami ogólnymi wskazanymi w Podstawie Programowej przedmiotu język obcy nowożytny w zakresie szkoły podstawowej i czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum (K_K01, K_K02)

Metody i kryteria oceniania:

- egzamin w formie testu pisemnego

- obecność na wykładzie

Zakres tematów:

- żródła językoznawstwa kognitywnego

- semantyka konceptualna

- teza symboliczna

- wymiary obrazowania

- klasy gramatyczne

- frazy nominalne i czasownikowe

- układ oglądu

- kotwiczenie

- schematy konstrukcyjne

- zdania złożone

- bieżąca przestrzeń dyskursu

- zastosowania praktyczne

Metody dydaktyczne:

- wykład

- dyskusja problemowa

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Hubert Kowalewski 83/107 szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Hubert Kowalewski 1/1 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0