Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Socjotechnika i negocjacje F-FSN-25Z(fakultet)
Konwersatorium (KW) Semestr zimowy 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
ECTS przedmiotu przeprowadzonego w formie praktycznej: Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)
Konwersatoria 30h, 3 ECTS
Konsultacje i zaliczenie 2h
Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 32h
Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)
Studiowanie literatury 28h
Przygotowanie się do zaliczenia 30h
Łączna liczba godzin niekontaktowych 58h
Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 2

Sumaryczna liczba punktów ECTS 3

Liczba godzin przedmiotu przeprowadzonego w formie praktycznej: 30h
Liczba godzin przedmiotu przeprowadzonego w formie zdalnej:
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Student lub studentka pracuje podczas zajęć rozwiązując poszczególne problemy.
Liczy się jakość rozwiązania. Danego problemu.
1. Zajęcia są zaliczane na podstawie punktacji. Maksymalnie można otrzymać 30 pkt. Każdy student na jednych zajęciach może uzyskać od 0 do 2 pkt., z czego jeden pkt. za obecność a drugi za pracę podczas zajęć. Nieobecności usprawiedliwione będą uwzględniane.
2. Kryteria oceniania:
2.0 - od 0 do 15 pkt.,
3.0 - od 16 do 18 pkt.,
3.5 - od 19 do 21 pkt.
4.0 - od 22 do 24 pkt.,
4.5 - od 25 do 27 pkt.
5.0 - od 28 do 30 pkt.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

• Kałążna-Drewińska U (2006) Negocjacje w Biznesie. Kluczowe Pro-blemy. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej i. Oskara Langego we Wrocławiu.

• Batko A (2005) Sztuka Perswazji, czyli język wpływu i manipulacji. Wrocław: Helion.

• Hadnagy C (2011) Socjotechnika. Sztuka Zdobywania Władzy Nad Umysłami [Social Engineering: The Art of Human Hacking]. John Wi-ley & Sons, Inc.

Literatura uzupełniająca:

• Bargiel-Matusiewicz (2014) Negocjacje i Mediacje. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

• Hogan K (2013) Nauka Perswazji. Poznań. Rebis.

• Cialdini R (2000) Wywieranie Wpływu Na Ludzi . Teoria i Praktyka. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Efekty uczenia się:

• Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska z zakresu subdyscyplin socjologicznych oraz pozostałe szczegółowe zagadnienia społeczne (K_W02) P6U_W P6S_WG

• Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę socjologiczną do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów oraz wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych (K_U01) P6U_U P6S_UW

• Potrafi dyskutować na tematy społeczne i krytycznie oceniać stanowiska innych dyskutantów (K_U06) P6U_U P6S_UK

Metody i kryteria oceniania:

Student lub studentka pracuje podczas zajęć rozwiązując poszczególne problemy.

Liczy się jakość rozwiązania. Danego problemu.

1. Zajęcia są zaliczane na podstawie punktacji. Maksymalnie można otrzymać 30 pkt. Każdy student na jednych zajęciach może uzyskać od 0 do 2 pkt., z czego jeden pkt. za obecność a drugi za pracę podczas zajęć. Nieobecności usprawiedliwione będą uwzględniane.

2. Kryteria oceniania:

2.0 - od 0 do 15 pkt.,

3.0 - od 16 do 18 pkt.,

3.5 - od 19 do 21 pkt.

4.0 - od 22 do 24 pkt.,

4.5 - od 25 do 27 pkt.

5.0 - od 28 do 30 pkt.

Zakres tematów:

1. Empatia i socjotechnika – definicja i przykłady - szybkie repetytorium kluczowych pojęć.

2. Słuchanie aktywne - Techniki aktywnego słuchania z akcentem na poszukiwanie przykładów w rzeczywistości społecznej.

3. Ramowanie (zmiana rzeczywistości) techniki ramowania w socjotechnice z akcentem na poszukiwanie przykładów w rzeczywistości społecznej.

4. Negocjacje jako proces porozumiewania się (rodzaje negocjacji, typy negocjatorów i ich role, przebieg procesu negocjacyjnego, stereotypy i najczęstsze błędy w negocjacjach).

5. Techniki przesłuchań (przygotowanie do przesłuchania, metody przesłuchań: bezpośrednia, pośrednia, empatyczna, emocjonalna, logiczna, agresywna).

6. NLP (Neurolingwistyczne Programowanie). Rola NLP w rozmowach i przesłuchaniach z akcentem na praktyczne przykłady w rzeczywistości społecznej.

7. Presupozycje i prawo oczekiwań (definicja presupozycji; wykorzystanie prawa oczekiwań w komunikacji).

8. Ukryte polecenia (techniki wydawania ukrytych poleceń, przykłady zastosowania ukrytych poleceń w praktyce).

Metody dydaktyczne:

Warsztaty robocze.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
6 (brak danych), (sala nieznana)
Błażej Dyczewski 21/23 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0