Wiedza:
1. Ma podstawową wiedzę o komunikacji społecznej (językowej) i produkcji medialnej w zakresie edycji tekstu, o ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk (zwłaszcza humanistycznych – językoznawstwo) – K_W01 (S1A_W01)
2. Zna podstawy filozofii, estetyki, etyki i teorii kultury medialnej w zakresie tekstologii i edytorstwa – K_W08 (S1A_W01, S1A_W04)
3. Posiada wiedzę z zakresu produkcji medialnej w zakresie edytorstwa – K_W10 (S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W08 S1A_W11)
4. Posiada wiedzę z zakresu zasad wykorzystywania innych dyscyplin naukowych (językoznawstwo, edytorstwo) i osiągnieć techniki (znajomość programów edytorskich) w celu rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości – K_W12 (S1A_W11)
5. Zna zasady współpracy w zespole projektowym (współpraca z autorem tekstu, redaktorem, plastykiem, specjalistą od marketingu itp.) – K_W14 (S1A_W05, S1A_W11)
Umiejętności
1. Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych właściwych dla produkcji medialnej w zakresie edycji tekstu – K_U02 (S1A_U02)
2. Prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (poprawnościowymi, edytorskimi) w celu rozwiązania (wykonania) konkretnego zadania z zakresu produkcji medialnej, głównie DTP – K_U05 (S1A_U05)
3. Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej – związanej z edycją tekstu – K_U06 (S1A_U06)
4. Ma umiejętność samodzielnej realizacji prac edytorskich związanych z produkcją medialną (edycją tekstu) – K_U11 (S1A_U06, S1A_U07)
5. Samodzielnie zdobywa i wykorzystuje w pracy umiejętności praktyczne w zakresie opracowania tekstu do edycji – K_U11 (S1A_U06, S1A_U07)
6. Potrafi posługiwać się w mowie i piśmie różnymi formami wypowiedzi z dziedziny kultury medialnej oraz stylami funkcjonalnymi polszczyzny w zależności od sytuacji komunikacyjnej
7. – K_U13 (S1A_U09, S1A_U10)
Kompetencje społeczne:
1. Wykazuje odporność na stres wynikającą z pracy w zespole twórczym (współpraca z autorem tekstu, redaktorem, plastykiem, specjalistą od marketingu itp) – K_K02 (S1A_K02, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07)
2. Posiada zdolność do twórczego myślenia w zakresie zadań edytorskich – K_K03 (S1A_K01, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07)
3. Posiada zdolność komunikacji społecznej w kontekście odpowiedzialności za swoje dzieło – odpowiedzialność za ostateczny kształt wyedytowanego tekstu – K_K04 (S1A_K01, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07)
4. Jest gotowy podjąć pracę w szeregu zawodów związanych z mediami, komunikacją i przetwarzaniem informacji (redaktor techniczny, specjalista DTP, redaktor wydawniczy itp.) – K_K07 (S1A_K02, S1A_K04, S1A_K05)
5. Jest przygotowany do pracy w zespole, ma świadomość swojej roli w grupie zawodowej (współpraca z autorem tekstu, redaktorem, plastykiem, specjalistą od marketingu itp) – K_K08 (S1A_K02, S1A_K03)
6. Jest świadomy języka w poszczególnych aspektach komunikacji społecznej (znajomość zasad gramatycznych, ortograficznych, typograficznych, itd.) – K_K09 (S1A_K04)
7. Jest otwarty na technologie medialne i społeczne praktyki z nimi związane (edycja tekstu w nowych mediach i nowe programy do edycji tekstu) – K_K10 (S1A_K01, S1A_K02, S1A_K04, S1A_K06)
8. Wykazuje gotowość do samodzielnego rozwiązywania zadań w pracy zawodowej (np.: redaktor techniczny, specjalista DTP, redaktor wydawniczy itp.) – K_K11 (S1A_K03, S1A_K04, S1A_K07)
9. Ma świadomość konieczności stałego podnoszenia poziomu wiedzy i doskonalenia umiejętności z zakresu edycji tekstu – K_K12 (S1A_K01, S1A_K06, S1A_K07)
10. Szanuje zasady etyki zawodowej i inne normy regulujące życie społeczne (praca w zespole projektowym (współpraca z autorem tekstu, redaktorem, plastykiem, specjalistą od marketingu itp.) – K_K13 (S1A_K02, S1A_K05)
11. 13. Jest otwarty na nowe formy komunikowania społecznego – K_K14 (S1A_K01, S1A_K02, S1A_K05, S1A_K06)
|