Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wykład ogólnouniwersytecki:„Praca z uczniami i uczennicami migracyjnymi/cudzoziemskimi w szkole” PS-8-OGN
Kurs internetowy (KINT) Semestr zimowy 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: https://kampus.umcs.pl/mod/resource/view.php?id=747575
Liczba godzin: 15
Limit miejsc: 300
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Udział w wykładzie - lista obecności.
Uwagi: brak
Literatura:

Błeszyńska K. M., (2010), Dzieci obcokrajowców w polskich placówkach oświatowych − perspektywa szkoły, Warszawa: ORE

Januszewska E., Markowska-Manista U., (2017), Dziecko „INNE” kulturowo w Polsce. Zbadań nad edukacją szkolną, Warszawa: WYDAWNICTWO AKADEMII PEDAGOGIKI SPECJALNEJ

Praca z uczniem cudzoziemskim. Przewodnik dobrych praktyk dla dyrektorów, nauczycieli, pedagogów i psychologów (2011), Warszawa: Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy

Skołbania B. (2017), Dziecko z rodziny migracyjnej w systemie oświaty. Warszawa: ORE

Efekty uczenia się:

1.Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z obszaru międzykulturowych aspektów pracy opiekuńczo-wychowawczej. KW_01; KW_02, B.2.W3, B.2.W4

2.Posiada rozszerzoną wiedzę na temat różnych instytucji zajmujących się opieką wychowaniem osób odmiennych kulturowo. KW_01; KW_04; KW_05; B.2.W1

3.Analizuje i interpretuje nowe procesy i zjawiska opiekuńczo-wychowawcze w aspekcie międzykulturowym. KW_01; KW_02; KW_04; KW_05 B.2.W3 B.2.W4

UMIEJĘTNOŚCI

4.Świadome podejmuje działania w zakresie pracy opiekuńczo-wychowawczej z osobami odmiennymi kulturowo. K_U03; K_U04; B.2.U6

5.Potrafi pracować z osobami w aspekcie międzykulturowym. K_U03; K_U04; K_U06 B.2.U6 B.2.U4

6.Jest świadomy ról zróżnicowania kulturowego i potrafią interpretować wydarzenia społeczne oraz uznaje i szanuje różne punkty widzenia. K_U03; K_U04; K_U06; K_U07; B.2.U5

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

7.Odznacza się wysoką wrażliwością wobec kulturowej odmienności, jako czynnika wzbogacającego tożsamość kulturową własną i innych. K_K01; K_K02; B.2.K1

8.Jest gotów do komunikowania się z osobami i instytucjami działającymi na rzecz opieki i wychowania w aspekcie międzykulturowym. K_K01; K_K02; K_K03 B.2.K4

Metody i kryteria oceniania:

Udział w 5 wykładach - 5

w 4 wykładach - 4

w 3 wykładach - 3

1-2 wykładach - brak zaliczenia

Zakres tematów:

Funkcjonowania ucznia odmiennego kulturowo w aspekcie prawnym, Organizacji edukacji,

Opieki szkoły i pomoc psychologiczno-pedagogicznej szkoły w tym IPET dla uczniów odmiennych kulturowo.

Rola asystenta kulturowego

Nauka języka polskiego jako drugiego

Metody dydaktyczne:

Wykład aktywizujący, prezentacja

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Marzena Okrasa 52/300 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0