Wykład ogólnouniwersytecki:„Praca z uczniami i uczennicami migracyjnymi/cudzoziemskimi w szkole”
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-8-OGN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykład ogólnouniwersytecki:„Praca z uczniami i uczennicami migracyjnymi/cudzoziemskimi w szkole” |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: |
Wykłady ogólnouniwersyteckie na studiach niestacjonarnych |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/mod/resource/view.php?id=747575 |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład: 15 godz. zajęcia odbywają się on-line Liczba punktów ECTS za godziny kontaktowych: 0,6 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury: 10 godz. Łączna liczba godzin niekontaktowych: 10 godz. Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 0,4 Razem: 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Uczestnictwo w wykładzie |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z kulturowymi aspektami pracy z uczniem odmiennym kulturowo. Poznanie funkcjonowanie ucznia odmiennego narodowościowo lub kulturowo w polskim systemie oświaty ma w istotny sposób przyczynić się do poszerzenia i podniesienia efektywności działań wychowawczych w przyszłej pracy Absolwentów. Treści kształcenia na wykładzie obejmują podstawowe zagadnienia omawiające funkcjonowania ucznia odmiennego kulturowo w aspekcie rodzajów migracji, prawnym, organizacji edukacji, opieki szkoły czy pomocy psychologiczno-pedagogicznej szkoły, roli asystenta kulturowego oraz różnego typu kultury mające wpływ na zachowania wymagające zastosowania tm.in. redukcję nadmiernej reakcji stresowej. Zapoznanie z przykładowymi metodami pracy pozwalającymi na efektywniejsza pracę z osobami odmiennymi kulturowo. |
Literatura: |
Błeszyńska K. M., (2010), Dzieci obcokrajowców w polskich placówkach oświatowych − perspektywa szkoły, Warszawa: ORE Januszewska E., Markowska-Manista U., (2017), Dziecko „INNE” kulturowo w Polsce. Zbadań nad edukacją szkolną, Warszawa: WYDAWNICTWO AKADEMII PEDAGOGIKI SPECJALNEJ Praca z uczniem cudzoziemskim. Przewodnik dobrych praktyk dla dyrektorów, nauczycieli, pedagogów i psychologów (2011), Warszawa: Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Skołbania B. (2017), Dziecko z rodziny migracyjnej w systemie oświaty. Warszawa: ORE |
Efekty uczenia się: |
1.Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z obszaru międzykulturowych aspektów pracy opiekuńczo-wychowawczej. KW_01; KW_02, B.2.W3, B.2.W4 2.Posiada rozszerzoną wiedzę na temat różnych instytucji zajmujących się opieką wychowaniem osób odmiennych kulturowo. KW_01; KW_04; KW_05; B.2.W1 3.Analizuje i interpretuje nowe procesy i zjawiska opiekuńczo-wychowawcze w aspekcie międzykulturowym. KW_01; KW_02; KW_04; KW_05 B.2.W3 B.2.W4 UMIEJĘTNOŚCI 4.Świadome podejmuje działania w zakresie pracy opiekuńczo-wychowawczej z osobami odmiennymi kulturowo. K_U03; K_U04; B.2.U6 5.Potrafi pracować z osobami w aspekcie międzykulturowym. K_U03; K_U04; K_U06 B.2.U6 B.2.U4 6.Jest świadomy ról zróżnicowania kulturowego i potrafią interpretować wydarzenia społeczne oraz uznaje i szanuje różne punkty widzenia. K_U03; K_U04; K_U06; K_U07; B.2.U5 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 7.Odznacza się wysoką wrażliwością wobec kulturowej odmienności, jako czynnika wzbogacającego tożsamość kulturową własną i innych. K_K01; K_K02; B.2.K1 8.Jest gotów do komunikowania się z osobami i instytucjami działającymi na rzecz opieki i wychowania w aspekcie międzykulturowym. K_K01; K_K02; K_K03 B.2.K4 Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 15 godzin, 300 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marzena Okrasa | |
Prowadzący grup: | Marzena Okrasa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Kurs internetowy - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.