Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja marketingowa POL-PM-LS-KM
Wykład (W) Semestr letni 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Egzamin ustny.
Uwagi: -
Literatura:

Literatura:

Bakalarska-Stankiewicz J. (2023). Content Marketing. Od strategii do efektów. Gliwice: Helion.

Chaffey D. & Ellis-Chadwick F. (2022). Digital Marketing. Harlow: Pearson.

Jabłoński A. (2021). Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie. Lublin: Grupa Marketer.

Kotler P., Keller P., Marketing, Poznań 2022.

Tuten T. & Solomon M. (2023). Social media marketing. Thousand Oaks: Sage.

Literatura uzupełniająca:

Charlesworth A., Absolute Essentials of Digital Marketing, New York 2021.

Gachowski K. (2023). Jak zadbać o przychylność Google? Marketing w praktyce, Nr 1, https://marketing.org.pl/mwp/888-jak-zadbac-o-przychylnosc-google, 30.07.2024.

Kotler P., Kartajaya H., Setiawan (2021). Marketing 5.0. Technology for Humanity. New Jersey: Wiley.

Kotler M., Cao T, Wang S., Qiao C., Marketing Strategy in the digital age. Applying Kotler’s strategies to digital marketing, New Jersey 2020.

Krzemień G., Mazurek G., Zach K. (2018). Serwisy www: oś komunikacji online. W: Mazurek G. (red.). E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext, s. 185-210.

Le i in. (2023) Introduction to Artificial Intelligence (AI). Definition and Scope of AI. W: Thaichon P., Quach S. (red.). Artificial intelligence for Marketing Management. London-New York: Routledge (s. 3-17).

McStay A. (2020). Reklama cyfrowa. Podręcznik. Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Moin S. (2020). Brand Storytelling in the Digital Age. Theories, Practice, and Application. Cham: Palgrave Macmillan.

Rachmad Y. E. (2024). The Future of Influencer marketing. Evolution of Consumer Behavior in the Digital World. Kota Jambi: Sonpedia Publishing.

Seligman J. (2018). Mobile Marketing. Hampshire: Southampton University.

Skawińska E., Popławski W. (2020). Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją. Warszawa: PWE

Wieczorkowski, J., Chomiak-Orsa, I., & Pawełoszek, I. (2022). Big data w marketingu—narzędzie doskonalenia relacji z klientami. Marketing i Rynek, 29(1).

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1) Absolwent zna istotę i specyfikę komunikacji marketingowej oraz rolę mediów w procesach marketingowych (K_W01; P6U_W; P6S_WG);

2) Na poziomie wiedzy podstawowej - wie jak zastosować koncepcje i narzędzia marketingowe do realizacji zadań związanych z projektowaniem kampanii informacyjnych i promocyjnych (K_W03; P6U_W; P6S_WG).

Umiejętności: Absolwent potrafi:

1) wykorzystywać posiadaną wiedzę do identyfikacji i rozwiązywania problemów i zadań wynikających z dynamiki i zmienności środowiska marketingowego i medialnego 9 K_U01; P6U_U; P6S_UW);

2) komunikować się z otoczeniem i planować kampanie komunikacyjne z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu marketingu, a także z zastosowaniem nowoczesnych narzędzi marketingowych (K_U06; P6U_U; P6S_UK).

Kompetencje społeczne – Absolwent jest gotów do:

1) myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w pracy zawodowej i działalności społecznej, w szczególności w zakresie prowadzenia i doradzania w działalności biznesowej (K_K05; 6U_K; P6S_KO);

2) twórczego myślenia oraz samodzielnego podejmowania niezależnych aktywności w obszarze aktywności biznesowej dotyczącej produkcji medialnej, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania informacji oraz formułowania krytycznej argumentacji (K_K07; P6U_K; P6S_KR).

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny

Kryteria oceniania: ocena poziomu wiedzy wyrażonej w odpowiedzi ustnej na pytania egzaminacyjne. Ocena bardzo dobra: w stopniu bardzo dobrym - student zna i rozumie definicje omawianych pojęć; potrafi zidentyfikować zależności i powiązania strategii marketingowych; potrafi podać przykłady zastosowania narzędzi marketingowych; ocena dobra – j. w. - w stopniu dobrym; ocena dostateczna: j. w. w stopniu dostatecznym - student zna i rozumie definicje omawianych pojęć; potrafi podać przykłady zastosowania narzędzi marketingowych.

Zakres tematów:

1) Pojęcie i ewolucja marketingu i komunikacji marketingowej

2) Geneza i pojęcie marketingu; podstawowe pojęcia i strategie; marketing 1.0-5.0

2) Zachowania konsumenckie

3) Segmentacja i targeting

4) Pozycjonowanie i różnicowanie oferty, marka

5) System informacji marketingowej i badań marketingowych, pomiar efektywności działań marketingowych

6) Zintegrowana komunikacja marketingowa

7) Zarządzanie reklamą

8) Narzędzia marketingu internetowego:

a) Serwisy www

b) Reklama w internecie

c) Social media marketing

d) Content marketing

e) Marketing mobilny

f) Influencer marketing

9) Nowe trendy i narzędzia w e-marketingu oraz astosowanie sztucznej inteligencji w marketingu

Metody dydaktyczne:

Wykładowa, dyskusyjna, multimedialna.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Ewa Nowak-Teter 1/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3708b8fbb (2024-12-19)