Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA
Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa 2018.
Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Król H. Ludwiczyński A. (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa (wyd. 2021, 2008).
Morawski i in. (2024) Cyfryzacja zarządzania zasobami ludzkimi.PWE
M. Armstrong, S.Taylor, Armstrong’s handbook of human resource management practise, Kogan Page, 2014.
Creswell J., Creswell J., Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approachee (5 edtion), SAGE 2017.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA
Rakowska A. 2021, Różnorodność zasobów ludzkich w organizacji, Wyd. UMCS, Lublin
Unlocking the Potential of Employees in the Context of Organizational Diveristy, A. Rakowska (red.), ToKnowPress, Bankong, Celje, Lublin, 2018 (dostęp otwarty).
Czasopismo „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” , Wyd. Instytut Pracy i Spraw Socjalnych.
Prezentacje ze strony konferencji naukowych TED: Ideas Worth Spreadinghttps://www.ted.com
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza
K_W02 student zna światowy dorobek naukowy oraz kierunki jego rozwoju w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim w organizacji a także wynikające z nich implikacje dla praktyki
K_W04 student zna stosowane metody badań w zarządzaniu zasobami ludzkimi, szczególnie z zakresu gromadzenia, analizy oraz interpretacji danych ilościowych i jakościowych oraz mieszanych, uwzględniając najnowsze osiągnięcia i kierunki rozwoju w tym zakresie
W05 student zna główne dylematy współczesnej cywilizacji, a w ich kontekście posiada zaawansowaną wiedzę o charakterze ogólnym, jak też w stosunku do wybranych zagadnień w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim.
Umiejętności
student potrafi K_U01 wykorzystywać wiedzę z dyscypliny zarządzania (w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim oraz z pokrewnych dyscyplin do identyfikowania, formułowania problemów w zarządzaniu ludźmi w organizacji
K_U03 student umie posługiwać się językiem obcym w stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym
Kompetencje społeczne
K_K01 student uznaje i promuje znaczenia wiedzy naukowej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w obszarze zarządzania ludźmi w organizacji
K_K02 student potrafi krytycznie ocenić dorobek w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości w obszarze zarządzania ludźmi w organizacji
|
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania:
Egzamin ustny (poziom wiedzy i zrozumienia materiału)
Prezentacja
Dysukusja problemowa ( ocena praktycznych umiejętności i rozwiązywania problemów)
Samoocena i ocena, peer review – ocena własnej pracy lub pracy rówieśników.
Kryteria:
Zakres wiedzy (poprawność i pełność przekazywanych informacji)
Zrozumienie problemu ( umiejętność analizy i interpretacji zagadnienia)
Jakość wykonania (staranność, oryginalność i logika)
Przydatność (zastosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności w pracy)
Prezentacja (jasność przekazu, styl i forma wypowiedzi)
Terminowość (terminowe oddanie prac i realizacja zadań)
Samodzielność i oryginalność
|
Zakres tematów: |
Wprowadzenie do zarządzania kapitałem ludzkim (definicja, znaczenie)
Teorie i modele zarządzania zasobami ludzkimi,
Strategie rozwijania kapitału ludzkiego
Funkcje i procesy zarządzania kapitałem ludzkim
Zarządzanie kompetencjami i rozwojem pracowników
Kultura organizacyjna i angażowanie pracowników
Zarządzanie talentami i planowanie sukcesji
Analiza i pomiar efektywności działań HR, analityka HR
Wyzwania i trendy w zarządzaniu kapitałem ludzkim, digitalizacja HR (HR tech)
|