Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego - pisanie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-PNJA1-A.N-1S.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego - pisanie
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny zrealizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Konwersatorium: 30

Konsultacje indywidualne: 2

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie do zajęć: 10

Czas poświęcony na pracę indywidualną (napisanie esejów): 18

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W01, U01, U02, K01: esej

K01: prace projektowe przygotowujące do pisania esejów argumentacyjnych; prezentacje

K_W01: quiz

K_U01, K_U07: aktywność

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z poprawnymi zasadami konstruowania rozmaitych wypowiedzi pisemnych w języku angielskim na poziomie B2 i rozwinięcie umiejętności konstruowania takich wypowiedzi poprzez analizę tekstów anglojęzycznych, poszerzanie słownictwa, zastosowanie odpowiednich struktur gramatycznych, a także odpowiedniej retoryki oraz rejestru językowego.

Literatura:

Evans, Virginia. Successful Writing: Upper-Intermediate. Newbury, 2000.

Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use. Oxford University Press, 1999.

Zemach, D., Rumisek, A. Academic Writing from paragraph to essay. Macmillan, 2010

Straus, J., Kaufman, L., Stern, T. The Blue Book of Grammar and Punctuation. Jossey-Bass, 2014

Savage, A., Mayer, P. Effective Academic Writing. Oxford University Press, 2005

Folse, K., Muchmore-Vukoun, A., Solomon, E. Great Writing 2: Great Paragraphs. Heinle Cengage Learning, 2010.

Kirszner, L.G., Mandell, S. R. Focus on Writing. Paragraphs and Essays. Macmillan, 2020

Efekty uczenia się:

Efekty realizowane podczas obydwu semestrów:

W01 zna prawidłową budowę akapitu, eseju typu “za i przeciw” oraz opiniodawczego, a także wie, jak stosować poznane zasady przy tworzeniu własnych tekstów w języku angielskim - K_W01

W02 rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię dotyczącą spójników i przysłówków zdaniowych oraz wyjaśnia pełnione przez nie funkcje; K_W02

W02 rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię dotyczącą zasad interpunkcji w języku angielskim oraz potrafi zastosować poznane zasady w tworzonych przez siebie tekstach; K_W02

W03 potrafi wyjaśnić pojęcie plagiatu oraz okazuje szacunek dla cudzej własności intelektualnej - KW08

U01 potrafi przeprowadzić analizę tekstów pisanych pod kątem rejestru (tekst napisany językiem formalnym/nieformalnym) z wykorzystaniem nowoczesnych technik informacyjnych - K_U03

U02 stosuje spójniki i przysłówki zdaniowe w celu tworzenia spójnego tekstu - K_U01

U02 poprawnie stosuje zasady interpunkcji w języku angielskim w celu tworzenia poprawnego językowo tekstu - K_U01

U03 sporządza zróżnicowane stylistycznie i funkcjonalnie teksty w pisanym języku angielskim

K_U08

Efekty realizowane w semestrze letnim:

W01 zna prawidłową budowę eseju typu “za i przeciw” oraz opiniodawczego oraz wie, jak stosować poznane zasady przy tworzeniu własnych tekstów w języku angielskim - K_W01

W02 rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię dotyczącą zasad interpunkcji w języku angielskim oraz potrafi zastosować poznane zasady w tworzonych przez siebie tekstach; K_W02

W03 potrafi wyjaśnić pojęcie plagiatu oraz okazuje szacunek dla cudzej własności intelektualnej - KW08

U01 potrafi przeprowadzić analizę tekstów pisanych pod kątem rejestru (tekst napisany językiem formalnym/nieformalnym) z wykorzystaniem nowoczesnych technik informacyjnych - K_U03

U02 poprawnie stosuje zasady interpunkcji w języku angielskim w celu tworzenia poprawnego językowo tekstu - K_U01

U03 sporządza zróżnicowane stylistycznie i funkcjonalnie teksty w pisanym języku angielskim

K_U08

K1 - jest gotów do krytycznej oceny własnej wiedzy i kompetencji oraz rozumie potrzebę samodoskonalenia swoich kompetencji językowych w zakresie konstruowania wypowiedzi pisemnej w języku angielskim - K_K01

K2 - ma świadomość zmienności warunków kształtujących użycie językowe w tekstach pisanych i przyjmuje aktywną postawę w stosunku do tej zmienności poprzez rozwój własnej wiedzy i kompetencji w sferze pracy zawodowej - K_K02

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lidia Kniaź-Hunek
Prowadzący grup: Katarzyna Góral, Joanna Jabłońska-Hood, Izabela Olszak, Katarzyna Stadnik, Angelina Żyśko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0