Teoria komunikowania masowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-D-2S-TKM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoria komunikowania masowego |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): wykład 30 godzin Ćwiczenia 30 godzin Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury 35 godzin przygotowanie pracy zaliczeniowej 10 godzin przygotowanie do egzaminu 20 godzin |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W_01-K_02 bieżąca ewaluacja w trakcie dyskusji podczas ćwiczeń + egzamin oraz podczas ćwiczeń wystąpienie na (na forum grupy) polegające na analizie wybranego tekstu medialnego z perspektywy wybranej teorii mediów |
Pełny opis: |
Zakres realizowanych tematów: media - definicje i klasyfikacje wzajemne oddziaływanie mediów koncepcje procesu komunikowania masowego tradycje analizy komunikowania masowego modele komunikowania masowego społeczne teorie mediów media a kultura masowa i popularna gatunki medialne teksty kulturowe w mediach schematy, ramy interpretacyjne, stronniczość mediów teorie ograniczonych efektów mediów normatywne teorie mediów |
Literatura: |
Podstawowa: • Denis McQuail, Teoria komunikowania masowego, PWN, Warszawa 2008. • Stanley Baran, Dennis K. Davis, Teorie komunikowania masowego, Wyd. UJ, Kraków 2008. • Tomasz Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe, PWN, Warszawa 2006. Uzupełniająca: • John Fiske, Zrozumieć kulturę popularną, Wyd. UJ, Kraków 2010. • Henry Jenkins, Kultura konwergencji, WAiP, Warszawa 2007. • Dieter Mersch, Teorie mediów, Wyd. Sic!, Warszawa 2010. • John Thompson, Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów, Wyd. Astrum, Wrocław 1998. |
Efekty uczenia się: |
W01 Student zna ujęcia teoretyczne dotyczące sposobu badań mediów i komunikacji społecznej (K_W01) W02 Student rozumie i jest w stanie zauważyć połączenia pomiędzy mediami a społeczeństwem, instytucjami, kulturą, potrafi też posłużyć się odpowiednią aparaturą do badania tych zależności (K_W02, K_W04, K_W09) W_03 Student zna koncepcje związane z aktywnym odbiorem mediów, generowaniem znaczeń i potrafi scharakteryzować rolę uczestników komunikacji (W_06) Student potrafi: U_01zastosować wiedzę nabytą podczas spotkań do analizy sfery medialnej, wykazuje się krytycznym podejściem do tekstów medialnych, operuje warsztatem badawczym umożliwiającym mu pogłębione badania nad mediami i komunikacją społeczną (K_U01, K_U02, K_U03) U_02 wykorzystać omawiane treści do prowadzenia samodzielnych badań lub działania na rzecz usprawniania warsztatu zawodowego (K_U09) Student jest gotów do: K_01 przyjęcia krytycznej postawy w odbiorze przekazów medialnych oraz poznanych ujęć teoretycznych (K_K01) K_K02 wykorzystania wiedzy i umiejętności do działania na rzecz własnego rozwoju zawodowego, podejmowania inicjatyw promujących dobre praktyki komunikacyjne i dziennikarskie (K_K06, K_K07) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Pataj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.