Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: Z-G-PP.P
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia
Jednostka: Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej
Grupy: Grupa przedmiotów przygotowujących do zawodu nauczyciela-standard 2012
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):


Wykład – 30


Konwersatorium – 30


Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 60



Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 2


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)


Bieżące przygotowanie do zajęć ćwiczeniowych 30


Przygotowanie się do kolokwium 10


Przygotowanie się do egzaminu 10


Łączna liczba godzin bez udziału nauczyciela akademickiego 50


Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 2



Łączna liczba godzin kontaktowych i niekontaktowych 110


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 4



Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

egzamin i dwa kolokwia



Pełny opis:

W ramach bloku przygotowującego studentów do wykonywania zawodu nauczyciela dostarczana jest podstawowa wiedza dotycząca psychicznego funkcjonowania człowieka. Student nabędzie podstawową wiedzę na temat teorii i koncepcji psychologicznych człowieka, najważniejszych procesów psychicznych (spostrzeganie, pamięć, uwaga), mechanizmów nabywania wiedzy (uczenie się) oraz różnic indywidualnych (temperament, osobowość, inteligencja). Realizowane treści obejmują również zagadnienia dotyczące biologicznych mechanizmów zachowania, komunikacji interpersonalnej, asertywności, stresu psychologicznego oraz najczęstszych przyczyn niepowodzeń w nauce szkolnej.

Literatura:

Poziom niżej, czyli w sekcji o zajęciach w konkretnym cyklu dydaktycznym

Efekty uczenia się:

W zakresie modułu realizowane są efekty ogólne: 1.1.2; 1.1.12 ;1.2.1; 1.2.3; 1.2.6; 1.2.8; 1.3.3; 1.3.7

Efekty szczegółowe:

WIEDZA

01. Student potrafi wymienić i opisać podstawowe kategorie psychologiczne służące do opisu przebiegu procesów psychicznych: poznawczych oraz emocjonalno - motywacyjnych, a także służące wyjaśnianiu różnic w funkcjonowaniu jednostki w tym obszarze. B.1.W1

02. Student posiada wiedzę w zakresie wybranych zachowań w sytuacjach społecznych i komunikacyjnych: zna różne rodzaje zachowań z tegoż obszaru i ich uwarunkowania, a także sposoby porozumiewania się i ich wyznaczniki. B.1.W3

03. Student zna i rozumie proces uczenia się, jego uwarunkowania oraz zróżnicowanie ze względu na czynniki sytuacyjne oraz osobowościowe. Potrafi omówić trudności w uczeniu się oraz sposoby ich przezwyciężania. Zna metody i techniki usprawniające procesy uczeniowe. B.1.W4

04. Student posiada wiedzę w zakresie samorozwoju i wzbogacania zasobów własnych. Zna strategie radzenia sobie z trudnościami występującymi w czynnościach edukacyjnych i wychowawczych. B.1.W5

UMIEJĘTNOŚCI. Student potrafi:

05. Obserwować zachowania społeczne i ich uwarunkowania. B.1.U2.

06. Skutecznie i świadomie komunikować się. B.1.U3

07. Porozumieć się w sytuacji konfliktowej. B.1.U4

08. Rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się. B.1.U5

09. Identyfikować potrzeby uczniów w rozwoju uzdolnień i zainteresowań. B.1.U6.

10. Radzić sobie ze stresem zawodowym. B1.U7.

11. Zaplanować działania na rzecz rozwoju zawodowego. B1U8

KOMPETENCJE SPOŁECZNE. Absolwent gotów jest do:

12. Autorefleksji nad własnym rozwojem zawodowym. B.1.K1

13. Wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych. B.1.K2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Ludwikowska-Świeboda
Prowadzący grup: Karolina Ludwikowska-Świeboda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Ludwikowska-Świeboda, Joanna Posłuszna
Prowadzący grup: Karolina Ludwikowska-Świeboda, Joanna Posłuszna
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Ludwikowska-Świeboda, Joanna Posłuszna
Prowadzący grup: Marta Klocek, Karolina Ludwikowska-Świeboda, Joanna Posłuszna
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0