Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kultura audiowizualna [H-KA-KUL-1S.4] Semestr letni 2022/2023
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kultura audiowizualna [H-KA-KUL-1S.4]
Zajęcia: Semestr letni 2022/2023 [22/23L] (zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 18
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Michał Bobrowski
Literatura:

Zbigniew Benedyktowicz, Elementarz tożsamości. Antropologia współczesności - antropologia kontekstowa, Warszawa 2016.

Pogranicza audiowizualności, red. Andrzej Gwóźdź, Kraków 2010 (fragmenty).

Olga Bielańska, Bez czerwonego dywanu. Reportaż z festiwalu Animateka, „Kino”, nr 2012.

Marek Hendrykowski, Animacja jako dokument. Dokument jako animacja. Wokół poetyki i antropologii ruchomych obrazów [w:] Film animowany XXI wieku, [w:] Polska animacja w XXI wieku, Małgorzat Kozubek, Tadeusz Szczepański [red.], Łódź 2017.

Literatura uzupełniająca:

Film Festivals. History, Theory, Method, Practice, red. Marijke de Valck, Brendan Kredell, Skadi Loist, London, New York 2016.

Postmodernizm, red. Maria Anna Potocka, Kraków 2003.

Zakres tematów:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybranymi tendencjami rozwojowymi światowej sztuki i kultury audiowizualnej, aby przygotować ich do uczestnictwa we współczesnej kulturze i krytycznej refleksji na temat jej wytworów. Po ukończeniu kursu studenci powinni być przygotowani do świadomego odbioru przekazów audiowizualnych jako tekstów kultury, t.j. do formułowania ocen i opinii z perspektywy interdyscyplinarnej przy użyciu narzędzi interpretacyjnych i analitycznych, które umożliwiają rozpatrywanie dzieł sztuki na płaszczyźnie estetycznej, filozoficznej i socjologicznej.

Zagadnienia:

1. Twórczość Zbigniewa Rybczyńskiego jako przykład sztuki zdeterminowanej przez technologię

2. Filmoznawcza klasyfikacja gatunkowa oraz jej nieadekwatność w dobie postmodernizmu

3. Kino eksperymentalne i granice audiowizualności (audiowizualność interaktywna, video-art, site-specific art)

4. Hybrydalne formy filmowe – mockumentary, animowany dokument,

5. Innowacyjne formy promocji i dystrybucji treści audiowizualnych na przykładzie wybranych europejskich festiwali filmowych

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0