Kultura audiowizualna [H-KA-KUL-1S.4]
Semestr letni 2022/2023
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kultura audiowizualna [H-KA-KUL-1S.4] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [22/23L]
(zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | 18 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Michał Bobrowski |
Literatura: |
Zbigniew Benedyktowicz, Elementarz tożsamości. Antropologia współczesności - antropologia kontekstowa, Warszawa 2016. Pogranicza audiowizualności, red. Andrzej Gwóźdź, Kraków 2010 (fragmenty). Olga Bielańska, Bez czerwonego dywanu. Reportaż z festiwalu Animateka, „Kino”, nr 2012. Marek Hendrykowski, Animacja jako dokument. Dokument jako animacja. Wokół poetyki i antropologii ruchomych obrazów [w:] Film animowany XXI wieku, [w:] Polska animacja w XXI wieku, Małgorzat Kozubek, Tadeusz Szczepański [red.], Łódź 2017. Literatura uzupełniająca: Film Festivals. History, Theory, Method, Practice, red. Marijke de Valck, Brendan Kredell, Skadi Loist, London, New York 2016. Postmodernizm, red. Maria Anna Potocka, Kraków 2003. |
Zakres tematów: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybranymi tendencjami rozwojowymi światowej sztuki i kultury audiowizualnej, aby przygotować ich do uczestnictwa we współczesnej kulturze i krytycznej refleksji na temat jej wytworów. Po ukończeniu kursu studenci powinni być przygotowani do świadomego odbioru przekazów audiowizualnych jako tekstów kultury, t.j. do formułowania ocen i opinii z perspektywy interdyscyplinarnej przy użyciu narzędzi interpretacyjnych i analitycznych, które umożliwiają rozpatrywanie dzieł sztuki na płaszczyźnie estetycznej, filozoficznej i socjologicznej. Zagadnienia: 1. Twórczość Zbigniewa Rybczyńskiego jako przykład sztuki zdeterminowanej przez technologię 2. Filmoznawcza klasyfikacja gatunkowa oraz jej nieadekwatność w dobie postmodernizmu 3. Kino eksperymentalne i granice audiowizualności (audiowizualność interaktywna, video-art, site-specific art) 4. Hybrydalne formy filmowe – mockumentary, animowany dokument, 5. Innowacyjne formy promocji i dystrybucji treści audiowizualnych na przykładzie wybranych europejskich festiwali filmowych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.